News & Views

Televizní stanice prodává Brazilcům basketbal přirovnáním k fotbalu /

Bezplatná TV stanice Bank vytvořila hypersegmentované reklamy, aby z fotbalových fanoušků udělala fanoušky NBA, hodnocení stouplo o 16 %

Fotbal je v Brazílii bez pochyby nejoblíbenějším sportem – hru alespoň nějakým způsobem sleduje 78 % Brazilců, uvádí report od European Club Association.

Když Band, bezplatná brazilská televizní stanice, získala práva k vysílání NBA, rozhodla se, že místo aby soutěžila o prvenství s národním sportem, využije lásku země k fotbalu ve svůj prospěch.

Fans Will Be Fans od FCB Brasil, São Paulo, si kladla za cíl přilákat milovníky fotbalu a ukázat jim kouzlo basketbalu tím, že zdůrazní podobu obou sportů.

FCB/SIX, dceřiná společnost FCB zaměřená na kreativní data, analyzovala data od brazilských fotbalových týmů a NBA franšíz a našla zajímavé paralely. Tyto informace následně využila a fotbalovým fanouškům poskytla kontextuální reklamy na základě obsahu, který sledovali, aby jim ukázala, že si ze stejných důvodů mohou zamilovat také NBA.

Například lidem, kteří si přečetli článek o brazilských národních fotbalových šampionech, se zobrazila reklama se šampiony NBA, vyzdvihující skutečnost, že mají stejné týmové barvy. 

Data podléhala neustálé aktualizaci na základě materiálu z probíhající sezony NBA, což umožnilo nacházení souvislostí v reálném čase. Celkem bylo vytvořeno 2560 jedinečných reklam ze zhruba 250 datových korelací.

Výsledky / Podle case study videa kampaň na sociálních sítích zasáhla přes 60 milionů lidí a aktuální sezona NBA získala o 16 % vyšší hodnocení než ta předešlá.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Když nemůžeš zvítězit / Fotbal je váženou součástí brazilské kultury, která se dotýká mnoha srdcí. Ale navzdory prvenství fotbalu se Brazilci ukázali být otevření americkým sportům. Významně se zajímají o baseball a americký fotbal a stejně tak o basketbal. Bylo by jednoduché postavit sporty proti sobě, nicméně fotbal vyvolává obzvlášť silné emoce, takže pokud byste se v Brazílii rozhodli lidem tvrdit, že je NBA lepší, spousta fanoušků zareagovala defenzivně. Ze strany Bandu jde o chytrý a osvěžující krok. NBA představila jako komplementární k podpoře fotbalu, spíše než aby soutěžila o přízeň fanoušků. Oslava toho, co oba sporty spojuje, vyvolává nadšení, nikoliv provokaci, a zanechává za sebou lákadlo, že určité radosti fotbalu je možné najít i v basketbalu. Fanouškovská kultura / Ruku v ruce s národní vášní pro sport přichází i bohatá a rozmanitá fanouškovská kultura. Série hyper cílených reklam sedí komunitě s širokým záběrem zájmů. Tato kampaň cílí na sportovní fanoušky tam, kde už se pohybují, a vytváří obsah na základě věcí, které pro ně už teď mají hodnotu.  Jedním z konkrétních způsobů, jak kampaň využívá fanouškovskou kulturu, je představení zajímavých aspektů osobností jednotlivých hráčů. V našem NBA Brand Spotlight z roku 2020 marketingová ředitelka NBA Kate Jhaveri Contagious řekla, že pro spoustu fanoušků je vstupním bodem jejich emoční vazba na jednotlivé sportovce. Kampaň, která nejen vyzdvihuje osobnosti hráčů, ale navíc je pojí se současnými sportovními favority, představuje skvělý způsob, jak tohoto fenoménu využít.  Další způsob, jak se kampaň přiblížila k chování fanoušků, je podpora srovnávání statistik jednotlivých hráčů. Porovnávání počtu gólů a zákroků vrcholových hráčů je zdrojem tisíců hospodských hádek po celém světě – není potřeba velká fantazie, aby fanoušci začali porovnávat i mezi jednotlivými sporty. Kreativní data / Bannerové reklamy nebývají příliš vzrušující, proto je osvěžující vidět, že někdo dokáže tento formát opravdu kreativně využít. Kampaň skvěle ukazuje, jak lze jeden chytrý nápad provést tolika různými způsoby prostřednictvím média cílené online reklamy.  Tvůrci kampaně využili analýzu obou sportů k vytvoření reklam, které divákovi ukázaly přesně ten druh obsahu, který si chtěl přečíst, raději, než aby jen poukazovaly na povrchní podobenství. Televizní stanice zároveň dostala bohatou příležitost k tomu, využít co nejširší řadu vizuálních prvků NBA, od týmové barvy dresů až po charakteristické vlastnosti hvězdných hráčů.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout