News & Views

Thajský supermarket vylepšuje aplikaci, aby zákazníkům posílal upozornění na datum spotřeby /

Společnost Gourmet Market řeší plýtvání potravinami pomocí aplikace, která lidem připomíná, že jim končí spotřeba, počet stažení zvýšila o 14 %

V listopadu 2023 spustil supermarket Gourmet Market v Thajsku kampaň, která má lidem pomoci zužitkovat potraviny v ledničkách dřív, než se zkazí.

Řetězec prémiových supermarketů spolupracoval se společností Dentsu Creative Thailand, Bangkok, na nástroji v aplikaci, který sleduje datum spotřeby potravin zakoupených v pobočkách Gourmet Market. Při zadávání objednávky se lidé mohou k této funkci v posledním kroku s přehledem objednávky jednoduše přihlásit.

Systém The Cupboard To Fight Food Waste, který se aktivuje při nákupu, zasílá kupujícím na jejich mobilní telefony upozornění, aby své produkty spotřebovali dříve, než projdou.

Uživatelé si mohou v aplikaci označit zkonzumované položky, kromě toho jim sledovací funkce umožňuje také monitoring toho, jak přispívají ke snižování plýtvání potravinami obecně.

gourmetmarket

Výsledky / Podle agentury kampaň vydělala více než 4 miliony THB (114 000 USD) v hodnotě PR. Počet stažení aplikace vzrostl o 14 %, zatímco počet aktivních uživatelů se zvýšil o 18,1 %.

Contagious Insight /

Být užitečný / Touto kampaní supermarket poskytuje zákazníkům praktický nástroj, který zvyšuje jejich celkový zážitek z nakupování a zajišťuje si náskok na místní maloobchodní scéně s potravinami, která je v Bangkoku, kde Gourmet Market primárně působí, velmi konkurenční.

Značka identifikovala plýtvání potravinami jako problém, který skutečně trápí zákazníky, a dala mu účel, podobně jako majonéza Hellmann's od společnosti Unilever. „Nikdo nikdy nenakupuje s tím, že jídlo, za které utratí peníze, vyhodí,“ řekla v roce 2022 Christina Bauer-Plank, viceprezidentka celosvětové značky Hellmann's, v rozhovoru pro Contagious. „Lidé to často myslí dobře a chtějí přinést něco pozitivního, jsou ale zahlceni a nevědí, jak mohou přispět individuálně.“

Z výzkumu, který si nechali v Hellmann's vypracovat, vyplynulo, že lednice je hlavním zdrojem veškerého potravinového odpadu, přičemž přes 80 % potravinového odpadu v domácnostech pochází ze surovin, které se v lednicích zkazí a lidé je pak vyhodí. Kniha Cupboard To Fight Food Waste se zabývá stejným poznatkem v neotřele kreativním provedení a pomáhá lidem méně plýtvat, aniž by museli měnit své nákupní zvyky.

„Myslíme si, že v tomto případě pouhá osvěta nestačí,“ řekl Contagious Jakkrit Limkarn, zástupce kreativního ředitele společnosti Dentsu Creative Thailand. „The Cupboard to Fight Food Waste jsme vyvinuli jako nástroj, který je jednoduchý a může být součástí každodenního života, takže se může připojit každý a bez námahy dělat dobré věci.“

Jak píšeme v trendovém článku Selling Sustainability Better, jen zvyšování povědomí o problémech už nestačí. Musíte zákazníkům poskytnout informace, které lze využít. Právě to dělá nástroj v aplikaci, který usnadňuje zákazníkům Gourmet Marketu snižování plýtvání potravinami. Tento jednoduchý, uživatelsky přívětivý a systém odměn podporuje pocit úspěchu, zlepšuje pro zákazníka celkovou cestu a dává lidem důvod nakupovat v Gourmet Marketu raději než kdekoli jinde.

Udržitelnost prodává / Tato iniciativa zaměřená na udržitelnost nenabízí jen praktickou výhodu pro ty, kteří nakupují v Gourmet Marketu v krátkodobém horizontu, ale ukazuje značku i jako společensky odpovědnou, což buduje její image v dlouhodobém horizontu.

Když jsme podrobně zkoumali značku Hellmann's, analyzovali jsme, jak se boj proti plýtvání potravinami objevil v reakci na požadavek spotřebitelů, aby se značky chovaly odpovědně, a jak se značka majonézy v tomto ohledu naprosto zazářila. Podle výzkumu společnosti Edelman (která Hellmann's při zkoumání postojů spotřebitelů k plýtvání potravinami výrazně pomohla) je poptávka spotřebitelů po odpovědných značkách značná. Jak uvedla Katy Evans, ředitelka skupiny klientů společnosti Edelman, 64 % spotřebitelů se považuje za „kupující založené na přesvědčení“, což ve výsledku znamená, že „kupují značku včetně jejich postojů, které zaujímá ve světě“. „Pokud si lidé Hellmann's oblíbí, budou u nás víc nakupovat, uvedla.“

Touto kampaní společnost Gourmet Market riskuje: pomáhá zákazníkům spotřebovat suroviny (a méně jich nakupovat), což by je mohlo přimět k menším výdajům. Nicméně tím, že značka tento nástroj nabízí, ukazuje, že se nebojí závazku k transparentnosti a odpovědné spotřebě, který je v souladu s etickými očekáváními zákazníků.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout