News & Views

The New Norm & Al Show od Oatly: Kreativní ředitel Michael Lee o kreativní inspiraci i kritice /

Zakladatel Automated Creative Tom Ollerton hovořil s kreativním ředitelem Michaelem Lee o novém loutkovém seriálu Oatly 

Seriál The New Norm & Al Show od Oatly, který se právě teď vysílá, je loutkový sitcom, který se snaží přesvědčit lidi, aby při stravování dávali častěji přednost rostlinným alternativám.

Recenze kampaně nedávno vyšla v epizodě Advertisers Watching Ads (týdenní pořad Automated Creative s příspěvky Contagious) poté, co ji nominovala samotná značka Oatly. 

Zakladatel Automated Creative, Tom Ollerton, si následně povídal s kreativním ředitelem Oatly Michaelelm Lee, aby zjistil víc o tom, jak Oatly kampaň vytvořila a jak si mysleli, že ji lidé přijmou.

Jak jste na tuto kampaň přišli? Proveďte mě kreativním procesem.

Náš přístup k reklamě je založený na instinktech. Vyjádřit se může každý. Neřídíme se hierarchií ani rigidními modely.

Takže takhle z velké části vznikl také seriál New Norm & Al Show. Měl jsem v hlavě frázi „the new normal“ a jeden den jsem si řekl, že bych ji mohl změnit. Tak jsem přidal „&“ a vzniklo… Norm & Al. Poté mě napadlo, že z těchto postav vytvořím loutky, které vypráví příběh.

Proč jste zvolil frázi „the new normal“? Nepojí se s pandemií, tedy něčím, od čeho se chcete distancovat?

Zní to zlověstně, to je pravda… jako něco od Darth Vadera. Ale v souvislosti s tím, o čem jsme chtěli mluvit, to funguje. Lidé obecně nemají rádi změny, proto se jich obávají.

Ale na druhou stranu, proč by rostlinná strava neměla být „the new normal“? Už teď je běžnější a častější ve spoustě zemí světa.

Poté jsme si řekli, že nechceme lidem nic nakazovat. To je v našem oboru častý problém, proto jsme chtěli vytvořit seriál o zkoušení rostlinné stravy, o zkoušení něčeho nového. Norm & Al vám ukážou, že rostlinná strava nemusí být rigidní, definitivní, černobílá. Může být flexibilní. Může to být „the new normal“.

Řekněte mi víc o příběhu – kdo jsou Norm & Al?

Máme tu Norma, moudrou loutku, která už se rostlinně stravuje, a Ala, který reprezentuje širokou veřejnost s dobrými úmysly a který se ještě musí spoustou informací dozvědět. Prochází řadou různých situací, do jakých se dostáváme všichni, když se snažíme začít s rostlinnou stravou.

Ale není tam žádný nadřazený narativ nebo kázání nebo moralizování. Hlavní ideu jsme chtěli zachovat odlehčenou a dobře stravitelnou.

Jak jste vnímal kritiku hostů v Advertisers Watching Ads? Jerry Daykin (bývalý mediální ředitel v GSK pro region EMEA) řekl, že seriál skvěle komunikuje a mění tón diskuse o záchraně planety. Julia Linehan z Digital Voices plně akceptovala snahu postav začít se stravovat vegansky, zvažuje možné komplikace a následně vyjadřuje podporu flexibilnímu přístupu.

Vidět tolik pozitivních reakcí bylo trochu nečekané! Bylo fajn poslechnout si, co si myslí ostatní značky. Zároveň to bylo zvláštní, možná proto, že jsme velmi zvyklí na kritiku. Je to pro nás něco nového… když lidé naše reklamy přijímají.

Musím říct, že Emmě Roffey z Cisco se existenční krize, kterou loutky procházely, líbila o něco méně. Ale celkově měly reklamy u našich hostů velký úspěch.

Vaše myšlenka se očividně dostává víc do mainstreamu. Jak to podle vás ovlivní váš marketing? Bude Oatly stále patřit mezi disruptory nebo si myslíte, že budete předvídatelnější?

Nikdo nemůže pochybovat o tom, že se myšlenka veganství stává stále běžnější. Je skvělé vidět rostlinné alternativy k živočišným produktům stále více jako „the new normal“. To už je roky naším cílem. Neznamená to ale, že přestaneme být disruptovat. Svou neustálou nepředvídatelností a proměnlivostí jsme známí, takže si myslím, že u toho zůstaneme.

Můžeme čekat více dílů Norm & Al Show?

Nevím, uvidíme!

Poslechněte si Michaelův insight do celého kreativního procesu za vznikem miniseriálu a také jeho reakci na Advertisers Watching Ads i jeho myšlenky o rostlinné stravě jako novém normálu v plném znění naší speciální epizody, zde.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout