News & Views

TikTok a zájmově orientované cílení: staré ale pořád aktuální /

Podle spoluzakladatele společnosti And Rising Jonathana Trimbla je reklama na TikToku v rozporu s 20 lety osvědčených postupů digitálního marketingu, a je to dobře

Pokud používáte správce reklamy na TikToku v režimu “Get Started”, možná vás překvapí, že vás často nevyzve k výběru cílového publika. Žádné demografické údaje, žádná klíčová slova, žádné zeměpisné vymezení – místo toho vás rovnou hodí do kreativy. TikTok vás samozřejmě vybízí, abyste o svém publiku přemýšleli, ale většina jeho nástrojů pro tvorbu reklamy se zaměřuje na tvorbu dobré kreativy.

To je v rozporu s 20 lety osvědčených postupů v oblasti digitální reklamy. Tradiční sociální média se spoléhala na sociální graf a snažila se mapovat vazby mezi lidmi, demografické údaje a behaviorální metriky pro efektivní cílení reklamy. Cílem bylo oslovit tu pravou osobu ve správný čas nepříliš dobře provedenou reklamou. Digitální reklama neměla být dobrá, stačilo, aby byla „dost dobrá“ na to, aby prošla.

TikTok (ale také Reels a Stories) tohle postavily na hlavu. Jejich insight spočívá v tom, že naše osobní vazby ne vždy nejlépe ukazují to, co chceme sledovat. Téměř nikdo dnes například nemá příliš velký vztah k farmaření, ale i přesto jsou videa o stříhání kopyt nesmírně populární. Stejně tak videa o plachtění, prohlídky malých domů, unboxing, extrémní líčení atd. Místo toho, aby TikTok a jeho konkurenti těžili pro získání informací z vašich spojení, používají algoritmy, které určují, co se vám líbí, na základě preferencí lidí se stejnými zájmy. Nachází díky tomu skryté a často překvapivé vazby mezi jednotlivými typy obsahu.

Technicky se tomu říká „zájmově orientované cílení“, které má široké důsledky pro inzerenty všech druhů a velikostí. V podstatě si musíme osvojit nový způsob, který vyžaduje, abychom se do značné míry vrátili ke kořenům. Jednoduše řečeno, ve světě zájmového cílení, musíme zas a znovu zaujmout. Funguje to následovně:

Celý článek si můžete dočíst TADY.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout