News & Views

Tísňová volání ukazují Apple Watch jako zachránce životů /

Technologická společnost použila do novoroční kampaně tísňová volání, která se uskutečnila díky chytrým hodinkám

Chytré hodinky Series 7 od Apple se začaly prodávat v říjnu 2021. V rámci propagace jejich funkce tísňového volání zveřejnil technologický gigant 1. ledna reklamu, do níž použil nahrávky skutečných telefonátů na tísňovou linku uskutečnéných právě z hodinek.

Minutový spot vznikl in-house v Apple a jmenuje se příznačně 911. Využívá skvěle natočené záběry doplněné autentickým audiem, které přepíná mezi nahrávkami tísňových volání od lidí ve smrtelně nebezpečných situacích: žena uvězněná v převráceném autě, která se snaží udržet hlavu nad rychle stoupající hladinou vody; muž na paddleboardu odvátý na širé moře nebo postarší farmář, který si při vážném pádu zlomil nohu v kyčli.

Reklama končí textem: „Jason, Jim a Amanda byli díky hodinkám zachráněni během několika minut.“

Dříve, 20. prosince, Apple tweetoval podobně poutavou patnáctivteřinovou reklamu, která ukazovala, jak hodinky automaticky vytočí tísňovou linku a zahájí sdílení polohy, pokud zaznamenají tvrdý pád. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Myslete jinak / V pondělí 3. ledna se stal Apple první veřejně obchodovanou společností, která překročila hodnotu tří bilionů dolarů. Ještě pozoruhodnější je tento úspěch v tom pozoruhodnější, že „Apple překročil hranici jednoho bilionu dolarů teprve v srpnu 2018 – trvalo mu to tedy celkem 42 let od zrodu společnosti v kalifornské garáži,“ jak uvádí Silicon Republic. Takového čísla lze dosáhnout pouze, když se firma žene za růstem, což jde Applu zvlášť dobře. Neustále představuje nové produkty, například AirPody, Apple Watch, aktualizované verze telefonů a počítačů a rozšiřuje služby jako Apple TV nebo Apple Music. Hon za novými zákazníky (a uchování existujících) je přitom klíčový. Apple Watch mají už svou sedmou verzi a jsou velmi dobře zavedené. Lesk novinky už vyprchal a k prodloužení životního cyklu musí technologická značka buď pokračovat v inovacích, aby stávají uživatele přinutila vybavení upgradovat nebo přeformulovat sdělení, k čemu jsou hodinky vlastně dobré, aby je noví potenciální uživatelé uviděli v novém světle. V souvislosti s upgrady se zdá, že každé nové Apple Watch jsou spíše zdokonalením než průlomovým evoluční novinkou ve vývoji zařízení. Ale reklama 911 strhává pozornost novou, silnou formulací, jak by měli lidé hodinky vnímat. Z příjemného lifestylového doplňku je mění na nutnou technologii, jež dokáže ochránit život. Rozhodně není náhodou, že ke zveřejnění reklamy došlo na začátku ledna. V době rozjímání a přemítání nad vlastní existencí, v době, kdy nás všechny tak trochu sužují myšlenky o vlastní smrtelnosti. Ve vzduchu visí velké změny a Apple své hodinky směle představuje jako něco, co v následujících letech ochrání vás i vaše blízké. https://www.youtube.com/watch?v=JC-4X3O7BKk Narušení toku času / Podle Allied Market Research byla hodnota trhu s chytrými hodinkami v roce 2019 20,6 miliard dolarů. Do roku 2027 se očekává růst na 96,3 miliardy. O místo na našich zápěstích se přou značky jako Samsung, FitBit nebo Garmin. Apple ale od svého debutu v roce 2015 dominuje. Konkurence je však silná a podíl Applu klesl (ze 75 % v roce 2015 na zhruba 52 % v roce 2021), takže musí dělat vše, co je v jeho silách, aby se na vrcholu udržel. Zde se pokusil narušit zavedené způsoby inzerce chytrých hodinek. Když v roce 2015 přišel Apple Watch na scénu, bylo zaměření prvních reklam klasicky applovské: elegantní design kombinovaný s nejnovější konektivitou. Zatímco Série 2-4 zdůrazňovala sportovní aktivity (především pak vodotěsnost) a funkčnost. Když šla pak byla loni v září do prodeje Série 7, vytvořil Apple tematicky stejnou reklamu na propagaci nových technologických prvků (viz video výše). Samsung své Galaxy propaguje zatím podobným způsobem, zatímco komunikace FitBitu klade důraz na zdraví a fyzickou kondici. Nejnovější riskantní reklama Applu obrací kategorii vzhůru nohama. Bezostyšně hraje na city a výrazně zvedá význam zaměření na „zdraví“, které se zde stává otázkou života a smrti.  Hra na city / Lidské bytosti jsou naprogramované k zrcadlení emocí (a procítění bolesti) druhých – úsměv vyvolává úsměv, smích zase smích a když vidíme (případně slyšíme) někoho v nesnázích, opět v nás vznikne silná emoční odezva. Proto je kampaň 911 tak působivá. Ze samotného vypětí a strachu v hlasech volajících naskakuje husí kůže. Jak uvádí Byron Sharp v How Brands Grow, „Emoce jsou primárním zdrojem lidské motivace a mají zásadní vliv na pozornost, paměť a chování.“ Někteří lidé měli s přístupem Applu problém. Reklamu přirovnávali k děsivým reklamám na pojištění. Značky by si prý podle nich měli při pohybu v tak choulostivě emočně nabitém teritoriu dávat pozor. Odehrajete to špatně a skončíte s cejchem manipulátora. Nicméně online pobouření je přece jen na každém kroku a faktem zůstává, že chytré hodinky od Applu umí zachránit život – což je sdělení, které reklama předává mistrovsky a rozhodně nezapomenutelně.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout