News & Views

Tři strategické otázky plánování během pandemie /

Lucy Jameson, spoluzakladatelka Uncommon, vysvětluje tři stěžejní strategické otázky, na které se v agentuře ptají klientů během pandemie COVID-19


„Nikdy nenechte krizi přijít vniveč“


Rahm Emanuel, Ředitel kanceláře Bílého domu za Baracka Obamy

 

Před dvěma a půl lety jsme založili agenturu pro budování značek, ze kterých budou mít lidé ve skutečném světě radost. A právě teď nastala správná doba k aplikaci této filosofie. Věříme, že značky i reklama mohou přinést změnu. Abychom koronavirovou situaci vyřešili, potřebujeme podnítit historicky největší změnu chování. Musíme přiložit ruku k dílu.

Měníme plány aktivit u všech značek, s nimiž spolupracujeme a ptáme se přitom na tři základní otázky:


  1. Jak můžeme pomoci právě teď?

  2. Jak se značky musí přizpůsobit, aby přežily?

  3. Jak bude svět vypadat, až tohle všechno skončí?



Pomáhat


Z konverzací, které od začátku krize vedeme, by byl cynik v šoku. Navzdory tomu, že prodeje už klesají, je pozoruhodné, že spousta značek je připravena obrátit vše vzhůru nohama, aby lidem pomohla. U každé značky proto sledujeme dvě věci:

Zaprvé jsme si posvítili na její schopnosti a ptali jsme se, co lze přeskládat a využít jinak. BrewDog ze dne na den změnil výrobu alkoholu v produkci dezinfekčního gelu na ruce. Nejdřív v plastových, potom v pivních lahvích. Značky teď mohou přehodnotit, jak využít továrny, zaměstnance, infrastrukturu, logistické možnosti i média.

Zadruhé jsme se zaměřili na cíle značky. Společenským cílem ITV je zásadní proměna kultury. Proto jsme urychlili spuštění druhé části Britain Get Talking od ITV, abychom lidi rozmluvili a pomohli jim tak částečně bojovat se stresem a izolací, které COVID-19 způsobuje. Kampaň spustili Ant & Dec a ITV se zavázala k vysílání video vzkazů pro ty, kteří se nemohou setkat osobně.  

Abychom vám pomohli, dali jsme dohromady tahák problémů, které COVID-19 způsobuje: od problémů spojených s domácí výukou, přes finanční nejistotu lidí na volné noze, krizi ve zdravotnictví až po duševní zdraví. Je to široká a různorodá škála. Tahák používáme u každého klienta, abychom přišli na to, kde můžeme být užiteční. 

Může vaše značka pomoci v některé z uvedených oblastí? Není teď čas přihlásit se k „hodnotám značky“? Pokud lidem změníte život, zapamatují si vás.

https://vimeo.com/399877424

Přizpůsobit se


Potřebujeme teď jiné věci a potřebujeme je nakupovat jinak. To není malá změna. Existuje několik kategorií, které teď čelí nečekané poptávce: jídlo, domácí zábava, telekomunikační služby, alkohol. Se značkami v těchto kategoriích přemýšlíme, jak poptávce vyhovět a jak s nárůstem pracovat. Znamená to rychlejší příklon k digitálním technologiím, inovaci distribučních modelů a tvorbu nových způsobů, jak značku vyzkoušet. Teď mají značky vzácnou příležitost ověřit si, jaký k nim máme vztah a nabídnout nové byznys modely. Nejdůležitější však je probíhající krizi rozpoznat a brát ji na vědomí. Značky musí být štědré, nesnažit se vydělávat. Klienti, kterým se daří, musí také něco vracet. Jak řekl Rishi Sunak (britský ministr financí): „Budou nás soudit na základě naší schopnosti soucitu.“

Většina značek ale nemá takové štěstí. Spousta z nich skončí. Jako bychom žili na dně Maslowovy pyramidy potřeb. Spousta výrobků se najednou zdá zbytečná. Opravdu teď potřebujete novou mikinu?

Ty nejlepší značky však nikdy neprodávají jen věci – prodávají mnohem víc:

Pocit sounáležitosti, růst, dobrodružství, úctu, identitu. 

Tyto potřeby jsou mnohem dlouhodobější. A spousta z nich jde v této chvíli stranou. Snažíme se dostat k podstatě toho, co naše značky skutečně prodávají. Přemýšlíme o tom, jak prodávat dál ve světě, který už nebude stejný. Někdy to může znamenat příklon k novým výrobkům nebo novým zkušenostem. Předně si musíte rozmyslet, co vlastně prodáváte a potom tomu podřídit celý byznys. Posilovny, které si myslí, že prodávají prostor na cvičení, jsou zavřené, zatímco ty, které si uvědomily, že prodávají motivaci a sounáležitost, nachází nové publikum i příjmy online, což by jim mohlo pomoci přežít. Všichni bychom se z toho měli poučit.


Překonat to


Zplošťování křivky nově nakažených by mohlo vyžadovat opakované vyhlašování izolace do doby, než najdeme léčbu. Izolace však jednou skončí. A až k tomu dojde, značky vstoupí do nové reality. Přemýšlíme proto také o změnách, které přinese následujících 12 měsíců, nejen příštích 12 týdnů. I přes veškerou úlevu, kterou by nám to přineslo, neumíme předpovědět budoucnost.

Chceme se vyhnout spekulacím o tom, jak dlouho potrvá, než tohle všechno skončí včetně spekulací ohledně budoucích nálad. Co nám zůstane z našeho online izolovaného chování? A na co zapomeneme hned, jak se vrátíme do hospody? Jedna věc je jasná – nevrátíme se ke stejným vzorcům chování, kterými jsme se řídili před pandemií. 

Předpokládáme, že značky, které toto období přežijí nebo se jim v něm dokonce bude  dařit, budou ty, které se naučí rychle reagovat na změny. Značky budou potřebovat novou energii, flexibilitu a rychlost. Budou muset vynechat byrokracii a zaměřit se na jasný cíl. Přežijí ti nejrychlejší a nejdůvtipnější.

To samé platí i pro agentury.

Hodně štěstí všem.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout