News & Views

Turecký prodejce spotřebičů boduje s nabídkou svatebních darů /

Pomocí promo akce založené na turecké svatební tradici zvýšil prodejce domácích spotřebičů Vestel návštěvnost obchodů o 321 % 

Pokud přijde na elektroniku do domácnosti, mají v Turecku novomanželé ve svých rukou většinu kupní síly. Proto se prodejce domácích spotřebičů Vestel rozhodl posílit své spojení s rozšířenou svatební tradicí a stal se první volbou všech novomanželů.

Svatební hosté v Turecku tradičně zdobí novomanžele po obřadu zlatem a bankovkami. Pár pak zlato prodá a peníze použije k nákupu věcí nutných do začátku společného života.

Cena zlata ale v zemi kvůli nejisté ekonomické situaci stoupá a pro svatební hosty je tak stále obtížnější tuto svatební tradici dodržovat. Vestel ve spolupráci s istanbulskou kreativní agenturou Karbonat Independent Agency vytvořil ve snaze na tradici participovat takzvané Pinnable Home Appliances: připínací žetony, které lze darovat jako svatební dar a poté je v obchodě vyměnit za zboží.

Vestel proměnil všechno své vybavení do domácnosti v odpovídající zlaté brože, které jsou na zadní straně opatřené promo kódem. Svatební hosté mohou brože koupit a darovat je páru, který je v obchodě vymění za dané spotřebiče.

Brože byly ke koupi v pobočkách po celém Turecku. Běžela na ně in-store propagace a také online kampaň během letní svatební sezóny. Současně značka vydala i televizní reklamu podpořenou OOH formáty, aktivací na sociálních sítích, digitální kampaní, mobilní kampaní a PR.

Výsledky / Podle agentury získala kampaň Pinnable Home Appliances mediální pokrytí v hodnotě 7,8 milionu tureckých lir (930 943 dolarů). Návštěvnost obchodů Vestel během kampaně stoupla o 321 % a povědomí o značce vzrostlo o 68 %. Během roční kampaně se prodalo 312 285 Pinnable Home Appliances žetonů a kampaň vyústila ve 2,3 miliardy impresí.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Využít zvyklostí / Vestel správně rozpoznal, že je jednodušší využít už existujícího vzorce chování než tvořit nový. Kampaň slavila úspěch, protože vsadila na živou tradici, která už byla součástí tureckých svateb a pracovala s ní nikoliv proti ní. Spoluzakladatel Contagious Paul Kemp-Robertson a hlavní stratég Chris Barth v knize The Contagious Commandments: Ten Steps to Brand Bravery píší, že ke správnému využití chování musí značka skutečně znát publikum i kontext. „Klíčem k úspěchu v této oblasti je naslouchat,“ tvrdí. „Marketéři se musí seznámit s tím, co lidé dělají nebo říkají v oblastech souvisejících s jejich nápadem a následně postupovat přesně tím směrem. Nemohou očekávat, že lidé změní své chování a vyvinou výrazné úsilí. aby s reklamou interagovali.“   Podmanit si příležitost / Tato kampaň nejen staví značku do centra dění pořádané svatby, ale zároveň garantuje, že (zúčastnění) novomanželé navštíví obchod Vestel a uplatní v něm své žetony. Za běžných okolností bojuje Vestel o novomanžele s konkurencí. Během této rok trvající kampaně neměly páry, když přišlo na výměnu jejich žetonů za dary, jinou možnost než Vestel a značka tak konkurenci úspěšně eliminovala. Vestelu se podařilo vstoupit přímo do konání svateb a přivlastnit si svatební rituál tím, že vyřešil problém hostů, kteří byli nuceni platit neustále se zvyšující částky za zlato. Díky tomu zvýšil návštěvnost svých prodejen, protože novomanželé neměli jinou možnost než směnit své žetony právě zde. Myšlenka připínání televizí a lednic na svatební šaty se sice může zdát mírně neohrabaná. Brože ale stále představují finanční investici svatebních hostů. A připínání peněz nebo jakékoliv symbolu bohatství vzdává poctu turecké kulturní tradici.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout