News & Views

Turné Tiny Pub zvyšuje prodeje řemeslného pivovaru /

Mikropivovar Emerson’s vzal bar pro dva na turné Nového Zélandu a zvedl prodeje v supermarketech o 26 %

Novozélandský pivovar Emerson’s se nachází v Dunedinu v jižní části země. Regionální značka chtěla posílit mezinárodní postavení a přitom zůstat věrná svým hodnotám vaření a konzumace piva s řemeslným umem, trpělivostí a vděčností.

Společně s DDB New Zealand, Auckland, vytvořil mikropivovar imerzivní zážitek: Tiny Pub. Značka loni uspořádala několik měsíců trvající národní turné po Novém Zélandu a s sebou si vzala tento bar pro dvě osoby. Zastavovala v různých malebných lokalitách. Lidé si mohli rezervovat 27 minutové sloty pro dvě osoby, což je čas tak akorát „na jedno“.

Vlastní výčepní a detaily jako miniaturní terč na šipky, noviny The Tiny Pub Gazette nebo miniaturní klavír. Tiny Pub byl navržený tak, aby návštěvníkům nabídl autentický hospodský zážitek a představoval protilék moderním gastrobarům.

Turné Tiny Pub navazovalo na konec lockdownů na Novém Zélandu. „Novozélanďané se začínají znovu setkávat a více si váží společenských aktivit, které mohli před lockdownem považovat za samozřejmost,“ vyjádřil se v tiskové zprávě Gary Steele, kreativní ředitel DDB New Zealand. „Emerson’s není vařené pro pití o samotě, funguje jako příjemná záminka k setkávání s přáteli – kampaň Tiny Pub vyzývá Novozélanďany, aby si prostě a jednoduše vzali chvilku volna a věnovali se skutečným mezilidským vztahům.“

Na zvláštním webu se mohou lidé dozvědět o baru více, zjistit kam se chystá vyrazit příště a zarezervovat si návštěvu. Záznamy z turné včetně setkání dvou dlouho ztracených přátel značka využila jako obsah pro komunikaci na sociálních sítích a na online a OOH kampaň propagující pivo Emerson’. Otevření minihospody se věnovala v reportáži také celostátní televizi a celé turné bylo zarezervované ještě dřív než začalo.

 

Výsledky / Emerson’s díky kampani zaznamenal nejvyšší míru rozpoznání značky v historii a jeho prodeje v supermarketech vzrostly o 26 %. Ke konci turné Emerson’s vyprodal stávající zásoby piva.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Na velikosti nezáleží / Ať už šlo o šťastné načasování konce novozélandského lockdownu, premisu zajímavou z pohledu PR nebo postpandemický zájem o prosté životní radosti – přinesl tento malý ale kouzelný nápad neuvěřitelné výsledky. Celkový 14% nárůst prodejů je velký výkon a číslo, na které by se nemusela dostat ani značka s desetinásobně vyšším marketingovým rozpočtem, než měl Emerson’s. Šlo tedy o pouhé štěstí nebo se mohou z úspěchu Emerson’s poučit i jiní? Klíčovým prvkem kampaně je reflektování všeho, za čím si značka stojí: pečlivě vařená piva, kvalitní čas strávený s přáteli a nulové rozptýlení známé z moderních gastrobarů. Kreativně se podařilo přesně ztvárnit náladu v zemi, která se právě dostávala z lockdownu, jejíž obyvatelé lačnili čase stráveném v hospodách s přáteli. Myšlenka Emerson’s rozšířila rychle a daleko. Velikost Tiny Pub přispěla k intimitě, po níž lidé toužili a jednoduchost nápadu dokázala oslavit masy lidí. Experiential marketing může být zbytečný a snadno zapomenutelný. Emerson’s ale dokázal zaujmout zážitkem silně propojeným s hlavním produktem a hodnotami značky a přitom nebyl vyčpělý a dokázal bavit.   Slyšte slyšte / Nový Zéland je světovou špičkou v produkci řemeslného piva a Emerson’s má pověst pionýra tamní vzkvétající scény mikropivovarů. Ve snaze v tomto zahlceném prostoru zazářit Emerson’s vytvořil kampaň, která emočně zarezonovala v samotných účastnících i široké veřejnosti. Tiny Pub nám připomíná, že setkání dvou přátel u piva je příležitost k mezilidskému propojení a mělo by jít o intimní zážitek. Jednoduché zážitky nabyly po lockdownu ještě většího významu. Svět se je totiž naučil nepovažovat za samozřejmost.  Pojízdný Tiny Pub byl díky své zábavnosti ideální pro sdílení a k provozu přitom stačilo několik piv Emerson’s a dva přátelé. Ve světě před pandemií by vzkaz pivovaru možná jen těžko vyzněl tak jako dnes, když dokázal vystihnout náladu národa a Emerson’s představil jako pivo zastávající prosté avšak důležité životní radosti.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout