News & Views

Untold Stories /

Značky stále častěji využívají své platformy ke komunikování témat, kterým se dostává menší pozornosti, i alternativních verzí dějin. Podívejme se na nejlepší příklady tohoto inkluzivního trendu a pojďme si vysvětlit, jak by se k němu měli postavit marketéři, pokud jej chtějí reflektovat autenticky a nevypadat přitom jako oportunisté

Pokud značky upozorní na téměř neznámé příběhy nebo zaměří na neprobádanou minulost, mohou zvýšit povědomí o lidech, kauzách a událostech a zároveň zaujmout nový postoj k něčemu už dobře známému.

Vyprávění příběhů je mocný komunikační nástroj. Díky němu si dokážeme navzájem porozumět a pochopit svět. Vyprávění nevyřčených příběhů tedy prohlubuje naše porozumění původu, kulturám a společnostem.

Nevyprávěné příběhy se někdy dotýkají alternativních verzí historie, kdy byly zkušenosti marginalizovaných skupin umlčeny kvůli oficiálním verzím událostí. Když tyto příběhy vidíme a slyšíme znovu, v jiném světle, pomáhá nám to pochopit jejich  přínos pro společnost a kulturu, který nebyl uznán nebo se mu dostalo špatného hodnocení. V jiných případech takové příběhy vytahují na světlo lidi a záležitosti, které existují mimo veřejnou sféru.

Tento trend je součástí širšího trendu týkajícího se inkluzivity: nahrazování úzkých, monolitických vyprávění inkluzivnějšími narativy umožňuje rozmanitost myšlení a lepší reprezentaci.

Reklamní scéna

V našem trendu Unvarnished Truths v roce 2021 jsme zkoumali, jak značky začaly v posledních několika letech ve svých reklamách prezentovat realističtější a méně idealizované obrazy lidských zkušeností. Zvýšený zájem o transparentnost připravil půdu pro antiairbrushing vlnu, cut-the-shit a warts-and-all reklamy a trend Untold Stories je další evoluce stejným směrem. Za prvé, značky se snaží, aby byla jejich reklama realističtější nebo věrnější skutečným zkušenostem lidí. Za druhé, vidíme, že využívají své platformy a marketingové rozpočty k tomu, aby nechaly na povrch vyplavat nedostatečně prezentované příběhy, které známé problémy nebo příběhy ukazují v novém světle…




Chcete pokračovat ve čtení? Celý článek a mnoho dalšího najdete v naší Contagious I/O databázi, která je dostupná jen pro členy. Rádi byste si naše členství vyzkoušeli? Napište nám na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a dostanete měsíční trial zdarma.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout