Značky stále častěji využívají své platformy ke komunikování témat, kterým se dostává menší pozornosti, i alternativních verzí dějin. Podívejme se na nejlepší příklady tohoto inkluzivního trendu a pojďme si vysvětlit, jak by se k němu měli postavit marketéři, pokud jej chtějí reflektovat autenticky a nevypadat přitom jako oportunisté
Pokud značky upozorní na téměř neznámé příběhy nebo zaměří na neprobádanou minulost, mohou zvýšit povědomí o lidech, kauzách a událostech a zároveň zaujmout nový postoj k něčemu už dobře známému.
Vyprávění příběhů je mocný komunikační nástroj. Díky němu si dokážeme navzájem porozumět a pochopit svět. Vyprávění nevyřčených příběhů tedy prohlubuje naše porozumění původu, kulturám a společnostem.
Nevyprávěné příběhy se někdy dotýkají alternativních verzí historie, kdy byly zkušenosti marginalizovaných skupin umlčeny kvůli oficiálním verzím událostí. Když tyto příběhy vidíme a slyšíme znovu, v jiném světle, pomáhá nám to pochopit jejich přínos pro společnost a kulturu, který nebyl uznán nebo se mu dostalo špatného hodnocení. V jiných případech takové příběhy vytahují na světlo lidi a záležitosti, které existují mimo veřejnou sféru.
Tento trend je součástí širšího trendu týkajícího se inkluzivity: nahrazování úzkých, monolitických vyprávění inkluzivnějšími narativy umožňuje rozmanitost myšlení a lepší reprezentaci.
Reklamní scéna
V našem trendu Unvarnished Truths v roce 2021 jsme zkoumali, jak značky začaly v posledních několika letech ve svých reklamách prezentovat realističtější a méně idealizované obrazy lidských zkušeností. Zvýšený zájem o transparentnost připravil půdu pro antiairbrushing vlnu, cut-the-shit a warts-and-all reklamy a trend Untold Stories je další evoluce stejným směrem. Za prvé, značky se snaží, aby byla jejich reklama realističtější nebo věrnější skutečným zkušenostem lidí. Za druhé, vidíme, že využívají své platformy a marketingové rozpočty k tomu, aby nechaly na povrch vyplavat nedostatečně prezentované příběhy, které známé problémy nebo příběhy ukazují v novém světle…
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz