News & Views

V Doritos připravili soutěž v „hledání trojúhelníků“ a získali přízeň generace Z /

FMCG značka využila Snapchat a TikTok k oslovení mladšího publika, které běžně nesleduje reklamy

V srpnu 2022 spustila značka Doritos po celých Spojených státech národní hledání: žádala zákazníky, aby vypátrali trojúhelníkové tvary připomínající její chipsy a odemkli si exkluzivní odměny a ceny.

Integrovaná kampaň Triangle Tracker začala ve chvíli, kdy značka proměnila ikonické trojúhelníkové budovy v New Yorku, Atlantě a Memphisu na gigantické Doritos. Lidé se mohli připojit k lovu a získat šanci vyhrát hlavní cenu 250 tisíc dolarů nebo produkty Doritos. Stačilo jen namířit smartphone na libovolný trojúhelník, Snapchat Triangle Tracker AR objektiv jej následně proměnil ve virtuální Dorito a vygeneroval kód, po jehož uplatnění mohli lidé jednou denně získat odměnu.

Samostatně se lidé mohli zapojit do týdenních TikTok výzev od Doritos tak, že nejdřív vyhledali nejkreativněji vypadající trojúhelníky v okolí a pak na TikToku zveřejnili video příspěvky označené @Doritos s hashtagy #DoritosTriangleTracker #Contest. Každý účastník měl šanci vyhrát odměnu 15 tisíc dolarů.

Značka Doritos také podepsala smlouvu s rapperem Offsetem na propagaci Triangle Tracker během udílení cen VMAs v roce 2022 (29. srpna). Diváci mohli skenovat trojúhelníky během vystoupení na Doritos Extended Play Stage a získat šanci vyhrát lístky na VMAs v roce 2023.

doritos triangle tracker 1

Značka také spolupracovala se značkami Xbox, Guess a Vivid Seats, které všechny mají loga v podobě trojúhelníku. Lidé mohli skenovat tato loga a vyhrávat ceny, jako například unikátní Doritos design krytu dálkového ovladače, džínovou bundu Guess z limitované edice inspirovanou Doritos nebo exkluzivní Doritos Concert Kit, obsahující všechny merchandisingové produkty Doritos.

Kampaň pronikla i do hry Fortnite s ostrovem Doritos Triangle ve Creative módu.

Realizace všech těchto nápadů proběhla ve spolupráci s agenturou Goodby Silverstein & Partners ze San Francisca a probíhala od 24. srpna do 25. září 2022. Týdenní TikTok výzvy se objevovaly každou středu.

doritos triangle tracker 3

Výsledky / Podle agentury hledalo Doridos připomínající trojúhelníky v rámci kampaně více než 4 miliony lidí, samotná kampaň zaznamenala 3 miliardy mediálních impresí. Hashtag #doritostriangletracker na TikToku zhlédlo 42,7 milionulidí. Kampaň získala zlatou cenu v kategorii Idea na udílení cen Andy Awards v roce 2023.

Contagious Insight 

Vyzkoušejte něco nového / Podle New Digital Age „99% spotřebitelů generace Z přeskočí reklamu, pokud je to možnost, a téměř dvě třetiny (63%) používají blokátory reklam, aby se vyhnuly online inzerátům.“ Aby značka oslovila mladší publikum způsobem, který je skutečně zaujme, vytvořila snadnou hru (čili najdi trojúhelník) a nabídla skvělé ceny. Lidé proto byli motivováni k tomu, aby proměnili své okolí v bezplatný mediální prostor. Značka se navíc neomezovala jen na jednu přátelskou platformu pro generaci Z, ale objevila se na několika z nich, jako jsou sociální sítě Snapchat a TikTok a online počítačová hra Fortnite.  Využila také osobnost rappera Offseta pro kulturní prestiž. Každý aspekt splňoval základní mechaniku vnímání Doritos/trojúhelníků v každodenním životě. Značka Doritos tak zahrnula všechny možnosti, jak s ní lidé mohou komunikovat a oslovila mladší cílovou skupinu zábavným a zapamatovatelným způsobem.

Vaše nejlepší aktiva / Triangle Tracker je skvělý příklad toho, jak značka využívá a rozvíjí potenciál svých charakteristických prvků. Značka Doritos se stala synonymem pro trojúhelníkový tvar, ale vytvoření této mentální dostupnosti vyžadovalo roky konzistence. O charakteristických prvcích hovořila marketingová expertka a ředitelka pro asociační management z Ehrenberg Bass Institute, Jenni Romaniuk: „Pokud máte silný prvek, nemusíte jej používat konzistentně. Jakmile se ukotvíte v myslích lidí, můžete se na něj obrátit a hrát si s ním.“ Zde Doritos ukazuje, že má globální uznání, čili dost na to, aby si pohrála se svými silnými prvky, a přesto si udržuje svoji rozpoznatelnost.

Není to poprvé, kdy značka měla odvahu tak činit. V roce 2019 Doritos spustila kampaň, ve které odstranila svoje jméno z veškerého reklamního materiálu. Opakovaně a důrazně upozorňuje na spojení značky s tvarem trojúhelníku, aby si lidé vždy při pohledu na daný geometrický útvar vzpomněli na Doritos.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout