Prezidentka poroty kategorie Glass Jamie Robinson se pro Contagious rozpovídala o tom, proč by se agentury měly zaměřovat na vítězství v kultuře, nikoliv v Cannes.
S Jamie Robinson, prezidentkou poroty Glass Lion a vedoucí kreativní ředitelkou v Joan Creative, jsme ještě před vypuknutím festivalu mluvili o tom, co od vítězné práce ve své kategorii očekává.
Glass je poměrně rozsáhlá kategorie, která se ale nějak vyvinula. Jak v současnosti tuto kategorii definujete?
Glass je kategorie, která rozhodně potřebuje kroutit a ohýbat, aby si držela tempo s diskuzemi v kultuře, nebo aby je dokonce, třeba ohledně pohlaví, předběhla. Pro mě rozhodně začala jako „feminističtí lvi“. A zatímco feminismus pořád důležitou součástí, celkový genderový diskurz je dnes mnohem barevnější a rozpínavější. Mluvíme tu o průsečíku, LGBTQ problémech, genderová nevyhraněnosti, a ano, o mužství. Vítězné práce rovněž potřebují tuto debatu posunovat dál.
Loni vyhrál projekt „Bloodnormal“ od AMV BBDO. Předpokládáte, že letos vyhraje kampaň zaměřená na podobné téma?
Pro mě je kategorie Glass Lion definována jako zaměřená na tuto problematiku. Oficiálně se dokonce nazývá „Glass: Lev pro změnu“. Ale stejně jako v případě Bloodnormal doufám, že vyhraje práce, která skutečně způsobila změnu v našem pohledu na věc – a která k uskutečnění této změny využila kreativitu a ducha inovace.
Co byste obecně poradila ohledně šance na vítězství v Cannes?
Netrapte se vyhráváním v Cannes. Zabývejte se raději vyhráváním v kultuře. Vytvořte něco nového a smysluplného. To jsou poté projekty, které se v Cannes cení nejvíc.
Čím se vyznačuje dobré případové video?
Nejlepší případová videa vypadají jako projekt, který reprezentují. Mají stejného ducha a stejné kouzlo. Bylo těžké se to naučit, ale nikdy to nezapomenu.
Jaký je největší prohřešek případových studií?
Největším prohřeškem je vytvoření případové studie, která zapomíná na podstatu projektu. Dále pak, když vznikne studie, která má většího ducha, než projekt sám o sobě.
Poradila byste něco lidem, kteří přihlašují své práce?
Pamatujte na to, jak jsou porotci unavení a pravděpodobně znudění. Dejte jim něco zajímavého. Probuďte je.
Co byste obecně poradila těm, kteří se na Cannes Lions chystají vůbec poprvé?
Zúčastněte se co největšího množství přednášek. Buďte otevření vůči potkávání nových lidí. Buďte otevření vůči novým nápadům. A v neposlední řadě: lékárny nabízí zázračné náplasti na puchýře, nakupte si jich hromadu.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz