News & Views

Cannes Lions 2019: V krátkosti s prezidentkou sekce Glass /

Prezidentka poroty kategorie Glass Jamie Robinson se pro Contagious rozpovídala o tom, proč by se agentury měly zaměřovat na vítězství v kultuře, nikoliv v Cannes. 

S Jamie Robinson, prezidentkou poroty Glass Lion a vedoucí kreativní ředitelkou v Joan Creative, jsme ještě před vypuknutím festivalu mluvili o tom, co od vítězné práce ve své kategorii očekává.

Glass je poměrně rozsáhlá kategorie, která se ale nějak vyvinula. Jak v současnosti tuto kategorii definujete?

Glass je kategorie, která rozhodně potřebuje kroutit a ohýbat, aby si držela tempo s diskuzemi v kultuře, nebo aby je dokonce, třeba ohledně pohlaví, předběhla. Pro mě rozhodně začala jako „feminističtí lvi“. A zatímco feminismus pořád důležitou součástí, celkový genderový diskurz je dnes mnohem barevnější a rozpínavější. Mluvíme tu o průsečíku, LGBTQ problémech, genderová nevyhraněnosti, a ano, o mužství. Vítězné práce rovněž potřebují tuto debatu posunovat dál.

Loni vyhrál projekt „Bloodnormal“ od AMV BBDO. Předpokládáte, že letos vyhraje kampaň zaměřená na podobné téma?

Pro mě je kategorie Glass Lion definována jako zaměřená na tuto problematiku. Oficiálně se dokonce nazývá „Glass: Lev pro změnu“. Ale stejně jako v případě Bloodnormal doufám, že vyhraje práce, která skutečně způsobila změnu v našem pohledu na věc – a která k uskutečnění této změny využila kreativitu a ducha inovace.

Co byste obecně poradila ohledně šance na vítězství v Cannes?

Netrapte se vyhráváním v Cannes. Zabývejte se raději vyhráváním v kultuře. Vytvořte něco nového a smysluplného. To jsou poté projekty, které se v Cannes cení nejvíc.

Čím se vyznačuje dobré případové video?

Nejlepší případová videa vypadají jako projekt, který reprezentují. Mají stejného ducha a stejné kouzlo. Bylo těžké se to naučit, ale nikdy to nezapomenu. 

Jaký je největší prohřešek případových studií?

Největším prohřeškem je vytvoření případové studie, která zapomíná na podstatu projektu. Dále pak, když vznikne studie, která má většího ducha, než projekt sám o sobě. 

Poradila byste něco lidem, kteří přihlašují své práce?

Pamatujte na to, jak jsou porotci unavení a pravděpodobně znudění. Dejte jim něco zajímavého. Probuďte je. 

Co byste obecně poradila těm, kteří se na Cannes Lions chystají vůbec poprvé?

Zúčastněte se co největšího množství přednášek. Buďte otevření vůči potkávání nových lidí. Buďte otevření vůči novým nápadům. A v neposlední řadě: lékárny nabízí zázračné náplasti na puchýře, nakupte si jich hromadu.

Pokud vás dění na největším svátku reklamní kreativity zajímá do hloubky a chcete dostat Cannes naservírované pěkně na talíři se všemi souvislostmi a ještě si při tom všem užít nějakou tu srandu. Přijďte za námi ve čtvrtek 15.8. do VNITROBLOCKu. Připravujeme totiž Contagious CZ/SK: Cannes Deconstructed, kde vám řekneme vše podstatné, co se okolo promenády La Croisette odehrálo. Vstupenky si včas zajistěte TADY.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout