News & Views

Více než polovina značek prověřených WFA má nyní in-house agentury  /

WFA zjistila, že počet in-house agentur během posledních pěti let prudce vzrostl

Během posledních pěti let rapidně vzrostl počet in-house agentur. Studie zjistila, že 57 % dotázaných značek má své vlastní reklamní agentury.

World Federation of Advertisers (WFA) a Observatory International provedly výzkum Global Trends In Creative In-Housing. Zaměřily na 53 velkých značek s různými ročními reklamními investicemi v hodnotě 83 miliard dolarů.

74 % in-house agentur podle průzkumu vzniklo během posledních pěti let a to především kvůli uspokojení poptávky po větším množství digitálního reklamního obsahu.

94 % značek s in-house agenturami uvádí, že je využívají k produkci digitálního obsahu pro porovnání 50 % in-house týmů rovněž  provádí mediální plánování nebo nákup médií.

Pouhá 4 % in-house agentur vznikla během roku 2019, což indikuje zpomalení trendu, nutně tomu tak ale být nemusí. 17 % respondentů totiž uvádí, že podle plánů „zvažují“ založit interní reklamní oddělení.

U 82 % značek, kde už in-house agentury během posledního roku fungovaly, množství kreativní práce vzrostlo (buď „podstatně“, nebo „mírně“). 

Ale přestože bereme v potaz tento příbytek, značkám se interně podařilo zprocesovat pouze 37 % kreativní práce a 95 % z nich přiznalo, že stále využívají služeb externích agentur. 38 % agentur pak uvedlo, že interní a externí agentury soupeří o briefy. 

Na otázku, jaké hlavní výhody interní reklamní agentury mají, značky nejčastěji zmiňovaly finanční úspory (91 %) a lepší integraci (64 %), kreativní expertíza zazněla pouze v 9 %.

Ohledně snižování výdajů 69 % respondentů uvedlo, že zavedením in-house reklamní agentury dosáhly úspor přesahujících 6 %, 48 % přitom ušetřilo přes 20 %.

Tento (malý) průzkum zároveň naznačuje, že značky, které vytvoří in-house reklamní agentury, tohoto kroku zřídkakdy litují. Pouhá 4 % z nich uvádí, že dříve založené interní agentury zrušily. Neznamená to ale, že interní tvorba reklamy v sobě neskrývá také jisté výzvy: 62 % respondentů mluvilo například o potížích se zachováním workflow.

Zda pandemie zrychlí nebo zpomalí touhu klientů přesouvat reklamní projekty pod vlastní střechu si WFA a Observatory International netroufají predikovat: „Zatímco Covid-19 nutí spoustu podniků k revizi, některé firmy s existujícími in-house týmy pociťují vyšší zájem o jejich služby a ve výsledku čekají růst in-house agentur. Někteří komentátoři však očekávají, že Covid-19 učiní z přechodu na in-house méně atraktivní model, vzhledem k poklesu počtu zakázek a souvisejících fixních nákladů.“  

 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout