WFA zjistila, že počet in-house agentur během posledních pěti let prudce vzrostl
Během posledních pěti let rapidně vzrostl počet in-house agentur. Studie zjistila, že 57 % dotázaných značek má své vlastní reklamní agentury.
World Federation of Advertisers (WFA) a Observatory International provedly výzkum Global Trends In Creative In-Housing. Zaměřily na 53 velkých značek s různými ročními reklamními investicemi v hodnotě 83 miliard dolarů.
74 % in-house agentur podle průzkumu vzniklo během posledních pěti let a to především kvůli uspokojení poptávky po větším množství digitálního reklamního obsahu.
94 % značek s in-house agenturami uvádí, že je využívají k produkci digitálního obsahu pro porovnání 50 % in-house týmů rovněž provádí mediální plánování nebo nákup médií.
Pouhá 4 % in-house agentur vznikla během roku 2019, což indikuje zpomalení trendu, nutně tomu tak ale být nemusí. 17 % respondentů totiž uvádí, že podle plánů „zvažují“ založit interní reklamní oddělení.
U 82 % značek, kde už in-house agentury během posledního roku fungovaly, množství kreativní práce vzrostlo (buď „podstatně“, nebo „mírně“).
Ale přestože bereme v potaz tento příbytek, značkám se interně podařilo zprocesovat pouze 37 % kreativní práce a 95 % z nich přiznalo, že stále využívají služeb externích agentur. 38 % agentur pak uvedlo, že interní a externí agentury soupeří o briefy.
Na otázku, jaké hlavní výhody interní reklamní agentury mají, značky nejčastěji zmiňovaly finanční úspory (91 %) a lepší integraci (64 %), kreativní expertíza zazněla pouze v 9 %.
Ohledně snižování výdajů 69 % respondentů uvedlo, že zavedením in-house reklamní agentury dosáhly úspor přesahujících 6 %, 48 % přitom ušetřilo přes 20 %.
Tento (malý) průzkum zároveň naznačuje, že značky, které vytvoří in-house reklamní agentury, tohoto kroku zřídkakdy litují. Pouhá 4 % z nich uvádí, že dříve založené interní agentury zrušily. Neznamená to ale, že interní tvorba reklamy v sobě neskrývá také jisté výzvy: 62 % respondentů mluvilo například o potížích se zachováním workflow.
Zda pandemie zrychlí nebo zpomalí touhu klientů přesouvat reklamní projekty pod vlastní střechu si WFA a Observatory International netroufají predikovat: „Zatímco Covid-19 nutí spoustu podniků k revizi, některé firmy s existujícími in-house týmy pociťují vyšší zájem o jejich služby a ve výsledku čekají růst in-house agentur. Někteří komentátoři však očekávají, že Covid-19 učiní z přechodu na in-house méně atraktivní model, vzhledem k poklesu počtu zakázek a souvisejících fixních nákladů.“
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz