News & Views

Vídeňské turistické centrum má profil na OnlyFans pro NSFW umění /

Turistické centrum se vyhýbá cenzuře a slavná umělecká díla z městských sbírek propaguje na OnlyFans

Na protest proti cenzuře na sociálních sítích jako Facebook nebo TikTok a v rámci propagace města jako cestovní destinace si Vídeňské turistické centrum založilo účet na OnlyFans, aby tam vystavilo „odvážné umění“ nacházející se v muzeích a galeriích rakouské metropole.

Rozhodnutí propagovat umění na platformě pro dospělé – pod hlavičkou Obnažená Vídeň (Vienna Laid Bare) – vyplynulo ze série krátkodobých i permanentních banů na sociálních sítích. V červenci dostal ban TikTokový účet vídeňského Muzea Albertina, protože sdílel tvorbu japonského fotografa Nobuyoshiho Arakiho, kde figuruje zakryté ženské prso.

V roce 2019 zase Instagram rozhodl, že obraz Petera Paula Rubense porušuje pravidla komunity platformy, která zakazují znázornění nahoty, včetně těch „povahou uměleckých nebo kreativních“.

Letos oslavilo Leopold Museum ve Vídni 20. výročí krátkým filmem, kde se objevil obraz Liebespaar Kolomana Mosera z roku 1913, na kterém figuruje nahý pár. Facebook a Instagram video zamítly jako potenciálně pornografické.

Na účtu centra na OnlyFans je nyní na odiv celé množství děl, přičemž má účet propagaci na stejných platformách, které díla původně zamítly (Facebook, Instagram, Twitter, atd.)

První odběratelé účtu OnlyFans mohou získat buď karu Vienna City Card (mezi její výhody patří hromadná doprava zdarma nebo různé slevy) nebo vstupenku ke shlédnutí jednoho z uměleckých děl.

„Tato díla jsou pro Vídeň zásadní a důležitá – když pomyslíte na Schieleho autoportrét z roku 1910, jde o jedno z nejikoničtějších děl,“ napsala do tiskové zprávy mluvčí Vídeňské rady pro cestovní ruch Helen Hartlauer. „Skutečnost, že nemohou být využívána na tak silném komunikačním nástroji, jako jsou sociální sítě, vnímám jako silně nespravedlivou a frustrující.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Virtuální prohlídka / Na počátku pandemie Covidu-19 jsme viděli řadu muzeí, která se nadšeně pustila do konstrukce virtuálních zážitků. The Black Country Living Museum ve Velké Británii přilákalo na TikToku 360 tisíc sledujících tvorbou videí, kde jeho zaměstnanci představovali postavy z raně industrializované Anglie, zatímco J. Paul Getty Museum ve Spojených státech vytvořilo nástroj, který fanouškům Animal Crossing: New Horizons od Nintenda umožnil vyzdobit si svůj herní prostor obrazy z jeho veřejně dostupných sbírek umění. Zajímavostí na kampani Vídeňského turistického centra je, že nesejde na tom, kolik lidí navštíví účet na OnlyFans – kontroverzní otázka cenzury a rozhodnutí rady se proti ní nečekaně politicky vymezit, je dost na to, aby získala skvělé PR. Nejedná se o první případ toho, kdy se vídeňské kulturní instituce ozvaly nahlas. V roce 2017 umístila žena na Facebook fotografii Willendorfské Venuše, 30 tisíc let staré sošky znázorňující ženství a plodnost. Sociální platforma ji ale prohlásila za pornografickou. Vídeňské Přírodovědné muzeum následně vydalo prohlášení přičemž argumentovalo, že „archeologický předmět, obzvlášť takto ikonický, by na Facebooku neměl být zakázaný kvůli nahotě, stejně tak jako žádné jiné umělecké dílo.“ Facebook se omluvil. Vídeňské turistické centrum zároveň ve stejný rok přineslo debatu do ulic Londýna v outdoorové kampani, ve které hrála stěžejní roli díla rakouského expresionisty Egona Schieleho, která byla označena za příliš odvážná na to, aby mohla být znázorněna v celé své kráse (tedy pokud se za nimi nevydáte do Vídně).   Zpět ke klasice / Zatímco se vídeňská muzea a galerie mohou pochlubit širokým spektrem světoznámých děl (Polibek Gustava Klimta nebo Mladý zajíc Albrechta Dürera), turistické centrum musí neustále přicházet s novými způsoby, jak tyto mistrovské kusy propagovat. Umístění notoricky známých uměleckých děl do moderního prostřední dokáže vzbudit nový zájem o díla a zvýšit pravděpodobnost, že lidé zváží Vídeň jako svou další destinaci.  The Los Angeles Country Museum of Art vyvolalo poodbné pozdvižení sérií zábavných „snapů“ na Snapchatu, kde se moderní témata střídala s klasickými uměleckými díly. Britské muzeum dokonce postavilo svou budovu (a výběr výstav) v Minecraftu, aby zlepšilo přitažlivost instituce.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout