News & Views

Workout kreativity: Marketer Level /

Jak mohou marketéři posílit své kreativní instinkty? Existují tři otázky, které byste si měli položit pokaždé, když jde o reklamu

Totéž platí pro marketéry. Možná existuje bájný Kreativec s velkým K, který sedí v temné komoře a chrlí nápady, které osloví miliardy. Drtivou většinu skvělých kreativců ale tvoří obyčejní lidé. Nespoléhají na bleskové nápady. Naopak chápou, že kreativita je sval, který je třeba procvičovat a posilovat.

Budování svalů samozřejmě vyžaduje pravidelná opakování. Naštěstí máme každý den stovky příležitostí, jak si procvičit náš kreativní mozek. Každá reklama, se kterou přijdeme do styku (ať už jde o pre-roll na YouTube, plakát na autobusové zastávce nebo nápaditý stunt) představuje příležitost ke cvičení.

Možná máte v týmu lidi, kteří s posilováním kreativity teprve začínají. Nabízíme rychlý způsob, jak efektivně začít.

Až příště uvidíte nějakou reklamu, položte si následující otázky:


  • Proč značka mluví o tématu XY? Jaké je klíčové sdělení, které bych si z toho měl odnést?

  • Proč se značka rozhodla komunikovat určité sdělení právě teď a tady? Proč zvolila to které médium nebo formát?

  • Zapamatuji si to? Proč ano, proč ne?


Tyto tři otázky (technicky vzato šest otázek) jsou poměrně jednoduché a jejich zodpovězení by mělo být rychlé a svižné. Ale pokud jde o marketingovou kreativitu, otevírají důležitou cestu k přemýšlení.

První z otázek Proč značka mluví o tématu XY? se týká strategie značky jako takové. Především, čeho tím chce značka dosáhnout? Snaží se zdůraznit nějaký racionální přínos? Vytvořit emocionální spojení? Představuje nový produkt? Tato série otázek připomíná, že kreativita funguje nejlépe, když se orientuje na cíl značky, a ne když vzniká samoúčelně.

Druhá otázka Proč se značka rozhodla komunikovat určité sdělení právě teď a tady? se dostává k mediální strategii. Jak média pomáhají nebo škodí sdělení, které se značka snaží vysílat? Jaké publikum tak může snažit oslovit? Tohle vašim kreativním svalům připomíná, že reklama neexistuje ve vakuu a kontext ji nemá poškodit ale obohatit.

A nakonec to nejdůležitější: Budu si to pamatovat? Podívejte se na reklamu kriticky jako na celek, pomáhá to. Spadá ten který spot do neuvěřitelných 89 % reklam, kterých si nikdo nevšimne nebo si je vůbec nepamatuje? Nebo je dostatečně kreativní, pronikavý a přesvědčivý na to, aby se dostal mezi elitních 11 %?

V Contagious trávíme tréninkem našich kreativních svalů a zkoumáním marketingových trendů a kampaní z celého světa hodiny a hodiny. Hledáme a nacházíme ty nejlepší a nejefektivnější práce. A díky jednoduchým a snadným otázkám, které jsme vám prozradili, a vašemu kritickému pohledu můžete dělat totéž.

A teď jděte na to!

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout