News & Views

Xbox nabízí hráčům Football Manager možnost sehrát roli taktika v reálném klubu /

Konzole vlastněná společností Microsoft dává ve spolupráci se společností Sega a klubem Bromley FC fanouškům hry Football Manager šanci vyhrát úlohu výkonnostního taktika.

Každý, kdo někdy sledoval fotbalový zápas v hospodě nebo z tribuny, může potvrdit, že když jde o vyjádření názoru na hru, málokdo v hledišti se stydí naznačit, že ví víc než trenéři. Nyní však jeden vášnivý hráč dostane příležitost vyzkoušet si své názory v praxi. Xbox ve spolupráci se společností Sega spustil totiž soutěž Football Manager 24, která hráčům nabízí možnost vyhrát roli taktika v profesionálním fotbalovém klubu Bromley FC.

V rámci kampaně The Everyday Tactician, kterou připravila londýnská agentura McCann, nabízí National League vítězi soutěže pětiměsíční placenou stáž taktika pro podporu výkonu (National League je v Anglii nejnižší profesionální liga). Během této doby se bude zodpovídat manažerovi A týmu Bromley FC a vedoucímu analýzy výkonnosti a bude mít možnost podílet se na všech analýzách A týmu před zápasem, během něj i po něm. Bude pověřen předkládáním podrobných reportů manažerovi prvního týmu a podporou výběru týmu, taktiky a bude mít na starosti i scouting hráčů.

Hráči FM24 musí pro vstup do soutěže splnit tři kroky. Nejprve musí splnit achievement “Championes” pro Xbox, a to tak, že ve hře na Xboxu nebo PC získají titul v domácí lize. Zadruhé musí vyplnit přihlášku, včetně minutového videa, ve kterém vysvětlí, proč zrovna oni splňují nároky na ideálního kandidáta. A nakonec se vybraní soutěžící zúčastní pohovoru s představiteli klubu Bromley FC.

Jakmile bude role obsazena, mohou fanoušci Football Manageru sledovat cestu vítěze od ledna 2024 až do konce sezóny prostřednictvím pravidelných aktualizací zveřejňovaných online a na sociálních sítích. Pokrok svého nového taktika bude tým Bromley FC na svých sociálních sítích a prostřednictvím kanálů Football Manageru, Xboxu UK a TNT Sports (oficiální vysílatel Vanarama National League). Zároveň vznikne i třídílný dokumentární film, jehož odvysílání proběhne v roce 2024.

Na podporu kampaně byla na internetu a sociálních sítích zveřejněna 40 sekund dlouhá reklama. Spot vypráví o tom, jak musel zmatený hráč opustit své herní křeslo proto, aby ho v klubu Bromley FC mohli přivítat fotbalisté, kterým poskytne taktickou oporu.

Soutěž začala 14. listopadu 2023, hned po vydání hry Fotball Manager 24 (6. listopadu). Zájemci se mohli přihlásit do 4. prosince.V tiskové zprávě společnost Xbox napsala: „Nejde o žádný trik. Jsme inovativní v přístupu k tomu, jakým způsobem mohou značky najímat neuvěřitelné talenty, a myslíme si, že je to zábavná cesta, jak se odvděčit fotbalovým fanouškům, kteří si často myslí, že mají ten nejlepší možný názor a pohled.“

Contagious Insight /

Souhlas manažera / Pro Football Manager tato kampaň neznamená jen propagaci doprovázející uvedení nové hry. Schválení od profesionálního fotbalového klubu potvrzuje, že hraní Football Manageru se může promítnout do profesionálního trénování, a dodává hře na důvěryhodnosti. Na rozdíl od jiných fotbalových her, jako jsou EA FC a Pro Evolution Soccer, je Football Manager taktičtější záležitost. Hra je zajímavá především pro ty, co mají rádi taktickou stránku hry a nebojí se sáhnout hluboko do statistik a tabulek. Tuto skupinu hra velmi přitahuje, protože chce zážitek, který co nejvěrněji kopíruje skutečný fotbalový management – a máloco zprostředkuje autentičnost zážitku tak, jako profesionální fotbalový klub, který podporuje schopnost zvyšovat kvalifikaci lidí.

Zapojení klubu Bromley FC do této kampaně také vypovídá o autenticitě FM24 tím, že si zahrává s předpojatostí o autoritě. Jedná se o mentální zkratku, kterou lidé používají a podle níž názor odborníků signalizuje, že něco musí být pravda nebo lež. Football Manager by mohl předložit všechna fakta a čísla světa, aby podpořil schopnost své hry zdokonalit taktické schopnosti hráčů, nicméně profesionální fotbalový klub to udělá mnohem věrohodněji.

Kampaň přichází v době, kdy stále větší část fotbalových fanoušků touží po statistikách a podrobných taktických analýzách, a možná si myslí, že by si mohli vyzkoušet roli profesionálního taktika. Report Sky Sports o fotbalovém fandovství z roku 2021 označila za jednu z klíčových fanouškovských subkultur “Stattos”– skupinu, která pravděpodobně „vymluví svým kamarádům díru do hlavy nekonečným množstvím faktů“ a 2,5x častěji než ostatní dotazovaní fanoušci se naladí na předzápasové analýzy.

Zvyšování sázek / Šance získat trenérské místo v profesionálním fotbale se naskytne jednou za život. Spuštění kampaně, která tímto způsobem vrací peníze hráčům, zvyšuje sázky na hru i atraktivitu FM24 a modelu předplatného Game Pass společnosti Microsoft – prostřednictvím kterého je hra ke stažení zdarma.

Dodatečná přitažlivost je zčásti dána naším sklonem k reciprocitě. Jedná se o myšlenku, že lidé mají vrozenou snahu oplácet pozitivní činy, které pro nás někdo udělá. V případě Xboxu je díky tomu, že hráčům nabízí možnost soutěžit o roli profesionálního trenéra, mnohem pravděpodobnější, že budou následovat kroky potřebné k přihlášení a stažení hry prostřednictvím předplatného Xbox Game Pass.

Tato kampaň navazuje na trend her, které se odvděčily zvyšováním kvalifikace svých hráčů a zvyšováním jejich výkonnosti v profesionálních rolích. V roce 2023 vydala společnost Sony film Gran Turismo, založený na skutečném příběhu hráče, který se díky hraní stejnojmenné hry stal profesionálním závodníkem.

Výrazné partnerství / Pro Xbox představuje spojení s Football Managerem v soutěži, kterou lze vyhrát pouze hraním na jeho konzoli nebo předplacením některého z Game Passů od Microsoftu, chytrý tah, jak se vyrovnat konkurenci. Nejenže to znamená, že fanoušci Football Manageru, kteří si vybírají konzoli, mohou dát přednost Xboxu před PlayStationem, ale také to znamená, že lidé, kteří vlastní PlayStation, mohou svou verzi považovat za horší, protože postrádá výhody soutěže.

Konzole Xbox a PlayStation už dříve uzavřely exkluzivní smlouvy na fotbalové hry. Před vydáním hry Fifa 18 se PlayStation dohodl s EA Sports na exkluzivní marketingové smlouvě v hodnotě 50 milionů dolarů, což znamenalo, že Xbox sice může hru prodávat, ale nesmí ukazovat žádné záběry ze hry ani se o ní zmiňovat v reklamách. V následujících letech Xbox reagoval řadou kreativních reklam na hru, které pravidla obcházely, včetně kampaně Score more with Xbox pro hru Fifa 22. Xbox v ní nabízel odměny, jako jsou vstupenky na zápasy a nabídky herní měny Fifa points, čímž se Fifa na Xboxu ihned dostala výhodu před konkurencí.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout