News & Views

Z čeho se mohou marketéři poučit v roce 2022  /

V marketingu se denně dozvídáme něco nového. Pojďme si shrnout to, co nás největší novinky a kulturní události roku 2022 naučily o budování značky.

Stačí, když si přečtete řadu odborných publikací o reklamě, a brzy zjistíte, že na světě není nic, z čeho by se marketéři nemohli poučit.

Například jen v letošním roce jsme narazili na články, kde autoři vysvětlují, co se mohou marketéři naučit ze stand up komedie Ms Marvel, od starověkých Babyloňanů z Ted Lasso nebo od postav z filmu How To Lose A Guy In 10 Days. Máme navíc podezření, že to je jen špička ledovce.

V Contagious se snažíme vyhýbat publikování materiálů v otřepaných formátech a většinou se nám to daří. Ale touha udělat z aktuálních událostí, indiskrétnosti celebrit a populárních televizních pořadů výstižná reklamní přirovnání v nás narůstala celý rok a musíme ji uspokojit. Takže to všechno vytahujeme tady a teď a pak si zase dáme pohov... přinejmenším do dalšího roku. Přichází koncentrovaná dávka deseti marketingových poznatků, pěkně si ji užijte!

Co si mohou marketéři vzít z letošního tzv. Crypto Bowl:

Pokud má určitý sektor v reklamách Super Bowlu tak vysoké zastoupení, že si vyslouží přezdívku, jde věrohodné znamení nastupujícího boomu (vyhledejte si: The ‘dot com Super Bowl 2000).

Co se mohou marketéři naučit z úspěchu značky Liquid Death:

Osobitá značka vás dostane daleko. Kdo by to byl řekl…

Jaké poučení pro marketéry plyne z filmu Top Gun: Mavericks, který vydělal 1,5 miliardy dolarů jen z prodeje lístků:

Koktejl nostalgie a jednoduché zábavy = spolehlivý recept na oslovení širokého publika.

Co se mohou marketéři naučit od společnosti Hellmann's, která si dokázala zlepšit prodejní výsledky hned, jakmile ve svých kampaních začala mluvit o boji proti plýtvání potravinami:

Spotřebitelé se opravdu zajímají o vaše záměry i o životní prostředí.

Jak mají marketéři vnímat úspěch módního giganta Shein:

Ve se skutečnosti se spotřebitelé nezajímají ani o vaše záměry, ani o životní prostředí.

Co se mohou marketéři naučit z reakce na naprosto vyšinutý tweet od Tampax “jsme v nich”:

Značky si mohou na sociálních sítích vypisovat, co chtějí, ale lidé je stejně vnímají a soudí jako korporace.

Jak se mohou marketéři poučit z přešlapu německého KFC, které zákazníkům nabídlo připomínku Křišťálové noci s “extra porcí jemného sýra na křupavém kuřeti”:

Nikdy se neotáčejte k algoritmu zády. Jako zlý džin použije vaše vlastní příkazy proti vám.

Co se mohou marketéři naučit od Elona Muska, který požádal propuštěné pracovníky Twitteru, aby se do společnosti vrátili:

Pamatujte na pravidlo Gilberta Chestertona: „Nikdy nebourejte plot, dokud nevíte důvod, proč byl postaven.“

Co si mají marketéři vzít z katastrofálního rozhodnutí Sony znovu pustit na plátna propadák Morbius, protože o něm lidé vytvářeli memy:

Nesuďte podle online angažovanosti.

Co se mohou obchodníci naučit z protestů skupiny Just Stop Oil v londýnské Národní galerii:

Zkuste vytvořit tak krásnou a kulturně působivou reklamu, aby ji další generace klimatických aktivistů měli potřebu znehodnocovat polévkou.

Získejte další (pořádné) poznatky a analýzy největších reklamních kampaní a trendů letošního roku a stáhněte si zdarma Most Contagious Report 2022. Most Contagious Report 2022 je plný postřehů a analýz, obsahuje například:
  • Hloubkové strategické rozhovory s některými značkami a agenturami, které stojí za nejinovativnějšími kampaněmi roku.
  • Rady pro marketing v době recese.
  • Pohled Contagious na trendy, které budou v příštím roce formovat reklamní průmysl.
  • Pohled zástupce šéfredaktora týdeníku The Economist na velké makroekonomické trendy, na něž je třeba dát si v roce 2023 pozor.
  • Příležitosti pro značky a agentury v nadcházejícím roce.
  • Shrnutí akademických výzkumů z roku 2022, které vysvětlují, jak funguje reklama a jak se chovají spotřebitelé.
  • A další a další...

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout