V marketingu se denně dozvídáme něco nového. Pojďme si shrnout to, co nás největší novinky a kulturní události roku 2022 naučily o budování značky.
Stačí, když si přečtete řadu odborných publikací o reklamě, a brzy zjistíte, že na světě není nic, z čeho by se marketéři nemohli poučit.
Například jen v letošním roce jsme narazili na články, kde autoři vysvětlují, co se mohou marketéři naučit ze stand up komedie Ms Marvel, od starověkých Babyloňanů z Ted Lasso nebo od postav z filmu How To Lose A Guy In 10 Days. Máme navíc podezření, že to je jen špička ledovce.
V Contagious se snažíme vyhýbat publikování materiálů v otřepaných formátech a většinou se nám to daří. Ale touha udělat z aktuálních událostí, indiskrétnosti celebrit a populárních televizních pořadů výstižná reklamní přirovnání v nás narůstala celý rok a musíme ji uspokojit. Takže to všechno vytahujeme tady a teď a pak si zase dáme pohov... přinejmenším do dalšího roku. Přichází koncentrovaná dávka deseti marketingových poznatků, pěkně si ji užijte!
Co si mohou marketéři vzít z letošního tzv. Crypto Bowl:
Pokud má určitý sektor v reklamách Super Bowlu tak vysoké zastoupení, že si vyslouží přezdívku, jde věrohodné znamení nastupujícího boomu (vyhledejte si: The ‘dot com Super Bowl 2000).
Co se mohou marketéři naučit z úspěchu značky Liquid Death:
Osobitá značka vás dostane daleko. Kdo by to byl řekl…
Jaké poučení pro marketéry plyne z filmu Top Gun: Mavericks, který vydělal 1,5 miliardy dolarů jen z prodeje lístků:
Koktejl nostalgie a jednoduché zábavy = spolehlivý recept na oslovení širokého publika.
Co se mohou marketéři naučit od společnosti Hellmann's, která si dokázala zlepšit prodejní výsledky hned, jakmile ve svých kampaních začala mluvit o boji proti plýtvání potravinami:
Spotřebitelé se opravdu zajímají o vaše záměry i o životní prostředí.
Jak mají marketéři vnímat úspěch módního giganta Shein:
Ve se skutečnosti se spotřebitelé nezajímají ani o vaše záměry, ani o životní prostředí.
Co se mohou marketéři naučit z reakce na naprosto vyšinutý tweet od Tampax “jsme v nich”:
Značky si mohou na sociálních sítích vypisovat, co chtějí, ale lidé je stejně vnímají a soudí jako korporace.
Jak se mohou marketéři poučit z přešlapu německého KFC, které zákazníkům nabídlo připomínku Křišťálové noci s “extra porcí jemného sýra na křupavém kuřeti”:
Nikdy se neotáčejte k algoritmu zády. Jako zlý džin použije vaše vlastní příkazy proti vám.
Co se mohou marketéři naučit od Elona Muska, který požádal propuštěné pracovníky Twitteru, aby se do společnosti vrátili:
Pamatujte na pravidlo Gilberta Chestertona: „Nikdy nebourejte plot, dokud nevíte důvod, proč byl postaven.“
Co si mají marketéři vzít z katastrofálního rozhodnutí Sony znovu pustit na plátna propadák Morbius, protože o něm lidé vytvářeli memy:
Nesuďte podle online angažovanosti.
Co se mohou obchodníci naučit z protestů skupiny Just Stop Oil v londýnské Národní galerii:
Zkuste vytvořit tak krásnou a kulturně působivou reklamu, aby ji další generace klimatických aktivistů měli potřebu znehodnocovat polévkou.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz