Nově vytvořená koalice doufá, že napraví největší chyby digitální reklamy tím, že zlepší řízení dodavatelských řetězců
Deník The Times přišel v únoru 2017 se zprávou, že velké korporace svými reklamami na extremistických webových stránkách a u videí na YouTube neúmyslně finančně podporují terorismus.
Značky a agentury z problematicky umístěných reklam obratem obvinily nákup reklamy a řetězce dodávající digitální obsah. Uplynuly však další dva roky a skandály ohrožující pověst značek pokračují. Před necelými dvěma měsíci stáhly (mimo jiné) Nestlé a Disney reklamu z YouTube poté, co jeden z blogerů ve videu upozornil na fakt, že platforma pomocí algoritmů jejich reklamy umisťuje před sexuálně zabarvená videa s mladými dívkami
Harriet Kingaby a Jacob Dubbins se proti problému pokusili bojovat vytvořením Spolku pro uvědomělou reklamu (Conscious Advertising Network - CAN). Dali dohromady etické principy chování, které reagují na technologický vývoj a které mohou firmám pomoci rozvinout lepší systém komunikace.
Spolek vydal manifest o šesti bodech shrnujících osvědčené postupy, jak se vyrovnat s podvodnou reklamou, informovaným souhlasem, diverzitou, podvodnými zprávami, projevy nenávisti a ochranou dětí. Značky by s jeho pomocí měly pochopit, jak komplexní řetězce, které dodávají digitální reklamní obsah, fungují a na jaké otázky se firmy musí svých dodavatelů ptát, aby předešly vzniku nepříjemností.
Doporučené postupy zahrnují monitoring 100 % zobrazovaného obsahu reklamy (namísto spoléhání na pouhé vzorky), nebo využívání bezpečných platforem které nesbírají osobní data (například SuperAwesome) pro oslovení dětí mladších třinácti let.
Plné znění manifestu zásad si můžete přečíst zde.
CAN hledá značky, které tyto zásady přijmou za své, a vtělí je do vnitřní politiky, kreativních směrnic, RFP i briefů. Členové CAN neplatí žádné poplatky a firmy mohou svou podporu zásad CAN demonstrovat umístěním loga Spolku na svém webu.
Noví členové procházejí šestiměsíčním zkušebním obdobím, během kterého se seznamují s jednotlivými prohlášeními a zakotvují je do svých pravidel. Na konci procesu Spolek zkoumá tři otázky: Kolik členů týmu se seznámilo s obsahem manifestu? Kolik briefů a RFP už obsahuje jeho zásad? Zlepšily se během uplynulých šesti měsíců etické zásady v rámci vaší agentury?
CAN nyní apeluje na značky a agentury, aby se staly jedněmi ze zakládajících členů Spolku.
Dodržování osvědčených postupů v celém dodavatelském řetězci digitální reklamy je složité a nemusí se vždy povést, pokud se byť jen jeden z jeho článků rozhodne postavit výkon před etiku. Podle Kingabyho je problém také to, že etickou reklamu někteří „vnímají jako riskantní“, což firmy vede k tomu, že zásady dodržují na nejnižší možné úrovni.
Kingaby tvrdí, že: „CAN se tuto situaci snaží změnit a upozornit, že značky mají velkou příležitost ukázat se v čele změn.“
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz