News & Views

Méně práce a žádné koláče: Asics zdůrazňuje emocionální přínos tréninku /

Značka sportovního oblečení upozorňuje na to, že při cvičení nejde jen o změnu tělesné váhy nebo celkového vzhledu. Fyzická aktivita má podle Asics silný terapeutický účinek

V době sociálních médií je těžké nemyslet na nerealistické tělesné standardy, protože možnost upravovat selfie deformuje představu o tom, jak vypadá skutečná krása. Někteří lidé dokonce podstupují plastické operace, aby získali dokonalý „instagramový obličej“, a sociální sítě zaplavují fotografie „před a po“ proměně.

Výzkumy ale naznačují, že ačkoli cvičení patří mezi pozitivní návyky, může mít sociální tlak na udržování „kondice“ a prezentování fitness úspěchů na Instagramu negativní dopad na fyzické i duševní zdraví.

Tento názor inspiroval kreativní tým sportovní značky Asics. U příležitosti Světového dne duševního zdraví (10. října) se Asics spojil s londýnskou agenturou Golin a charitativní organizací pro duševní zdraví Mind a spustili kampaň Dramatic Transformation.

Vyfotografovali Alexe George z Love Island, Motsi Mabuseho ze Strictly Come Dancing a influencerku Jadu Sezer před a po krátkém cvičení. Cvičení trvalo přesně 15 minut a 9 sekund. Podle studie Asics právě tak málo času stačí k tomu, aby se člověku během pohybu zlepšila nálada. Ačkoli vzhled se samozřejmě účastníků nezměnil, všichni vypadali šťastnější, což ukazuje, že ne každá cenná proměna je fyzicky patrná.

Asics zveřejnil fotografie na různých OOH plochách a zaměřila se na místa a na média, kde se objevují záběry z cvičení, jako například tělocvičny, média o zdraví mužů i žen a sociální sítě. Britská iniciativa se rozšířila také do Německa, Francie, Švédska a Nizozemska.

Tři influenceři se také objevili ve videu na youtubovém kanálu Asics. Hovořili zde o škodlivém vlivu obrázků proměny těla na sebevědomí lidí a o tom, jak cvičení zlepšuje jejich duševní zdraví.

Výsledky / Podle agentury přinesla kampaň 22% nárůst podílu mediálního pokrytí tématu duševního zdraví ve srovnání s konkurencí a 14% nárůst celkově. V prvních týdnech navíc kampaň vygenerovala 57% nárůst zmínek o značce Asics v souvislosti s duševním zdravím.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Wellness marketing / Asics se klidně mohl ztotožnit se zobrazováním nových výkonnostních úrovní, které mohou zákazníci díky fyzickému tréninku pokořit. Až na to, že lidem není nutné připomínat, že je pro ně cvičení dobré. Vlastně můžeme říct, že současná společnost je udržováním kondice celkem posedlá. Tato „fixace“ se odráží i v číslech; experti předpokládají, že fitness průmysl bude mít do roku 2028 hodnotu 131,9 miliardy dolarů. K danému fenoménu se vyjádřil historik Jürgen Martschukat, vyjádřením, že: „Žijeme ve fitness době.“ Výzkum společnosti Asics však poukazuje na to, že naše zaujetí kondicí má svoje háčky. Podle studie si 73 % Britů myslí, že zaměření společnosti na dokonalé tělo negativně ovlivňuje jejich duševní zdraví. Fotografie ukazující proměnu postavy k lepšímu demotivovaly 80 % respondentů a 48 % z nich se díky nim cítilo nejistě kvůli tomu, jak vypadají oni sami. Když vezmeme v potaz tato zjištění, kampaň Dramatic Transformation funguje jako výrazná vizuální připomínka psychologických výhod cvičení. Zároveň motivuje lidi zajít do posilovny bez trapného pocitu viny nebo nejistoty. Zobrazení influencerů před a po krátkém tréninku značce Asics umožnilo obrátit fenomén proměny těla v něco inspirativního a skvěle odpovídajícího dnešní době. Fotografie proměny přesměrují pozornost diváka od estetiky krásného těla k duševnímu zdraví. Podobná proměna je na čase: Současní spotřebitelé nesmírně dbají na pocit pohody a odvětví wellness zažívá boom. Asics se staví do role „protilátky“ proti škodlivým účinkům kultury posiloven na duševní pohodu. Zvyšuje se tak relevantnost značky v oblasti wellness, o kterou zájem neustále roste. Tomu se podrobně věnujeme v našem článku Wellness marketing trend. Legitimní hlas / Vzhledem k množství značek sportovního oblečení na trhu, je pro vyniknutí klíčový osobitý postoj. Najít ho, ale není nijak snadný úkol. Obzvlášť v situaci, kdy toto odvětví zaplavují dlouhodobá sdělení značek o výkonnosti, kreativitě a vytrvalosti. V poslední době se místo toho Asics zaměřuje na duševní pohodu a statečnost – což je původní účel a celkové poslání značky (Asics je zkratka, v latině znamená Anima Sana in Corpore Sano –  „Ve zdravém těle zdravý duch“). V roce 2019 značka například vytvořila Eternal Run, závod bez předem určené trasy nebo cílové čáry. Jamie Cordwell, výkonný kreativní ředitel Edelman UK, v rozhovoru pro Contagious smysl kampaně vysvětlil: „Ukázat někoho, kdo běží dvě hodiny po závodní dráze pro rekord, je zajímavé. Lidem ale nakonec záleží na něčem jiném – na jejich osobní cílové rovince, na jejich vlastních rekordech a úspěších.“ Dramatic Transformation vychází z myšlenky cvičení jako síly pro dobro. Efekt znásobují známé tváře v oblasti body positivity. Značka dbala i na to, aby jednala v souladu se svým stanoviskem: Asics EMEA se zavázala, že na svých kanálech zakáže fotografie s tělesnou proměnou, které se soustředí čistě na estetickou stránku věci.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout