News & Views

Zakladatel ContentBotu Nick Duncan o AI copywritingu a etice /

Mluvili jsme s Nickem Duncanem, zakladatelem ContentBotu, o tom jak nepoužívat AI nástroje pro copywriting

V létě 2020, s příchodem GPT-3, zavládlo mezi lidmi nadšení a zároveň nervozita z vývoje umělé inteligence způsobem, jaký ještě nezažili od okamžiku, kdy AlphaGo od Deep Mind v roce 2016 převálcoval mistra v nejsložitější deskové hře světa.

První ukázky předvedly, že přirozený jazykový program OpenAI dokáže psát ucházející povídky a básně a dokonce i počítačové kódy a kytarové značky, to vše pouze na základě krátkého textového pokynu. 

Práce ne vždy obstála v podrobném zkoumání, ale díky 175 miliardám parametrů (zjednodušeně věcí, které se model učí zvažovat, aby byly jeho budoucí predikce přesnější) se GPT-3 oproti předcházejícím pokusům výrazně zlepšila.

Od té doby kolem vznikla kolem GPT-3 a podobných technologií průmysl, kde společnosti nabízí AI nástroje slibující zjednodušení copywritingu, blogování a dokonce i reklamy.

Nick Duncan se k šílenství přidal v lednu 2021, kdy v Jihoafrické republice založil ContentBot. Duncan je bývalý digitální marketér, který zaznamenal úspěch s vývojem  pluginových nástrojů pro WordPress a hledal další produktový hit.   

S Duncanem jsme si povídali o přednostech a limitech produkce obsahu s pomocí AI a o tom, jak doufá, že ContentBot dokáže vyniknout z davu zaměřením na etiku na novém trhu plném konkurence.

Co ve vás v souvislosti s GPT-3 vyvolalo pocit, že stojí za to, dát mu šanci?

Produkty vyvíjíme bez výjimky pro zakladatele. Tak tomu je pravděpodobně proto, že sám sebe vnímám jako zakladatele a hledám způsoby, jak zlepšit naše životy, aby byly mnohem snazší. Když se něco objeví, hned přemýšlím, jak to může pomoct zakladatelům? Jako zakladatel ale musíte měnit role pětkrát nebo desetkrát denně a to je problém. Začnete v HR a pokračujete přes administrativu a finance do právního oddělení, potom přejdete na content marketing a nakonec se věnujete strategii nebo něčemu podobnému. Proto jestli existuje nějaký způsob, jak věci zjednodušit, pojďme ho zrealizovat. 

V té chvíli už samozřejmě existovali nějací hráči, kteří byli tam venku, a věděl jsem, že tento typ produktu má velký potenciál. Načasování se mi ale zdálo správné, tak jsme si řekl, jdeme do toho. Akorát to načasování bylo trochu mimo. Všichni, co byli tak o dva, tři měsíce napřed, vystřelili raketovou rychlostí – těm se nyní daří. My jsme v této chvíli stále ještě velmi skromní. Měsíčně dosahujeme zhruba 12 tisíc dolarů opakovaných výnosů a máme okolo 300 platících zákazníků. V jeden moment jsme na webu měli 25 tisíc bezplatných účtů, to jsme museli utnout, stálo nás to jmění.   

GPT-3 je nástroj s velkou mocí. Má svoje plusy i mínusy. Obecně ale máme vývojové schopnosti k tomu, ho rozvinout a udělat z něj rozmanitý a diferencovaný nástroj, čímž se lišíme od ostatních. Někteří před námi využívali nekódovací nástroje, takže narazili na nějaké limity. My máme k dispozici opravdu dobré developery a vybudovali jsme super věci, které oni nezvládli. 

Společnosti využívající nekódovací nástroje se snaží jen představit GPT-3 pod jiným jménem?

Využívají nekódovací nástroje k vytvoření SAAS produktu, který využívá GPT-3 jako svůj engine. Nechci jmenovat, nic takového. Je jich ale celkem dost a daří se jim skvěle – pravidělně dosahují měsíčních výnosů v hodnotě stovek tisíc dolarů. Sucho si opravdu zažili už na začátku. 

Které společnosti jsou v tomto odvětví v čele?

Copy:ai a Jesper. A myslím, že zpočátku tam byl i WriteSonic.

Existuje spousta AI nástrojů k psaní textů, které využívají GPT-2, ten je ale úplně na nic. Můžete s ním zkusit vytvořit článek na blog, ale nepodaří se vám to.


Nick Duncan, ContentBot

 

Jak ContentBot funguje?

Využíváme věci jako GPT-3 od OpenAI k tvorbě nových nápadů v obsahu, k psaní samotných odstavců, sestavování seznamů nebo závěrů blogových příspěvků a tak podobně.

(GPT-3) je geniální systém ke zpracování přirozeného jazyka, který rozumí 10 % internetu z roku 2019. Od té doby logicky přibylo spoustu nových věcí, ale už má nějaké prvotní porozumění, takže když mu zadáte, aby psal tipech na zahradničení pro začátečníky, má z čeho čerpat. Navíc disponuje velmi chytrým systémem k predikování, jaké slovo by mělo následovat v řetězci, který tvoří, a také jaký druh struktury zvolit – článek na blogu, seznam, jedna věta – to mám na mysli. Porozumí kontextu a následně aplikuje vlastní porozumění kategorii aktuálně tvořeného textu a jednoduše vám velmi šikovně vytvoří, co chcete. 

Není to plagiát. Občas přijde s jednou nebo dvěma větami, které jsou doslovně převzaté z nějakého webu. Ale většinu času jde o naprosto jedinečný obsahe, který dává smysl a skutečně dobře se čte. Záleží na tom, co do něj vložíte, takže kvalita výsledku závisí na kvalitě vstupních dat, které poskytnete vy jako zadavatel.

Nevyužíváme ale jen GPT-3. Většina AI autorů nechá generátor vytvořit odstavec a přepíše jednu nebo dvě věty. Musíte chytře přemýšlet nad tím, jak všechno zkompletovat, aby to pro lidi bylo užitečnější. Určité věci děláme jen my a ostatní ne. Máme automatizované příspěvky na blog, které vznikají jen pro vás tak, abyste mohli zadat „zahradnické tipy pro začátečníky“ a nástroj se následně propojil se SEO nástrojem (Semrush nebo Google Search API), podíváme se, co lidé píší o daném tématu a následně přijde AI a vymyslí nová témata. Poté pro vás automatizovaně vytvoří příspěvek na blog. 

Také pracujeme na nových nástrojích, kde můžete celý článek vložit do AI a systém pak vytvoří sérii tweetů jako generátor twitterového vlákna. A nebo naopak, vezmete twitterové vlákno, které se vám opravdu líbí, a nástroj z něj udělá článek.

Do procesu potřebujete zahrnout člověka, to dá rozum. Lidé jsou na omylu, když si představují, že nástroj sebere práci content marketérům. O to tu vůbec nejde. AI si například vymýšlí fakta, což je problém. A proto ho nemůžete nechat psát věci ohledně medicíny, financí nebo práva, protože si prostě vymýšlí. Je to děs.

Proto potřebujete v procesu člověka – všechno musíte kontrolovat.

Probíhají kontroly u vás nebo je to na klientovi?

Je to na klientovi. V budoucnosti budeme mít fact–check systém, který možná bude k dispozici našim Premium Plus zákazníkům, stále ale budujeme technologii do podoby, ve které ji bude možné používat a bude na ni spolehnutí. Teď ji můžeme používat, ale nemůžeme příliš spoléhat na to, co se nám vrátí.  

Možná už jsem starý, ale občas přemýšlím, proč bych měl číst něco, co se někomu ani nechtělo psát.

Přesně tak. Pointou je, že ContentBot vám má pomoci překonat prázdnou stránku. Nemá vám vzít to, co děláte, má vám jen pomoci. Vezměte si například, jaké zjednodušení nám přineslo, když jsme se od psaních strojům přesunuli k počítačům. Takže AI má váš článek pozvednout, nikoliv nahradit vaši osobu.

Nechtěli jsme, aby ContentBot způsobil rozpad celého blogerského světa. Ten je pro mě osobně do jisté míry posvátný.


Nick Duncan, ContentBot

 

Jak moc se GPT-3 za poměrně krátkou dobu, co ho používáte, zlepšilo? 

Výrazně. Davinci je nejschopnější model, můžete mu zadat prakticky cokoliv, co chcete, a přijde se skvělými věcmi.

Ze strany vývojářů systému je to velmi chytré – nyní dokážou rozumět vašemu úmyslu. Říkají tomu „Instruct“ model. Ponoří se do svého porozumění písničkám a jejich strukturám a také vám napíše písničku. V minulosti byste ho museli připravit s pomocí několika příkladů, skoro jako byste ho trénovali. Teď mu ale prostě můžete říct: „slož písničku ve stylu Nirvany na tohle téma“, a on to udělá, většinou.

Myslíte si, že dojde do bodu, kdy mu budete moci důvěřovat?

Myslím, že k tomu máme stále daleko. Mluví se o příchodu GPT-4 a nikdo doopravdy neví, co to bude nebo jak to bude vypadat. 

Ať bude GPT-4 schopné produkovat fakticky pravdivé informace či nikoliv, myslím, že pro ně bude náročné, udělat to dobře, protože musíte být schopni předpovědět nebo rozumět tomu, co je a co není pravda předtím, než obsah napíšete.  

Myslím si, že to bude velmi náročné. Proto existují zprostředkovatelské nástroje jako jsme my, abychom se pokusili tuto mezeru překonat. Dokážeme z těchto AI enginů získat obsah a poté s ním dokážeme pracovat tak, abyste se na výsledek mohli spolehnout. Je jich celkem dost. Nejde jen o OpenAI. S takto vygenerovaným obsahem pak možná budete moci dělat i jiné věci. Kontrola faktů nebo plagiátů je obojí velká věc. Vytvořili jsme nástroj antiplagiátorský nástroj, takže můžete sebevědomě generovat obsah, který vám následně poskytne výsledné skóre.

Spousta lidí chce do svých textů integrovat také poznatky ze SEO, což AI enginy automaticky neumí. Proto musíte mít v systémech zavedené šikovné způsoby pro vkládání SEO procesů: máte dostatek příkladů tohoto klíčového slova, této kategorie? Tohle všechno jsme do ContentBotu zakomponovali. Takže budete mít SEO report a všechny tyhle dobré věci, ale zda jim budete moci v budoucnosti plně důvěřovat se ukáže až časem.

Proč chcete používat méně rozvinutý model, když máte k dispozici Davinci, který je nejlepší?

Je o hodně levnější. Využívá totiž menší schopnost zpracování dat na straně AI. Určitě chápete, že není tak komplexní jako by byl Davinci. Většina našich nástrojů, ne-li všechny, využívá Davinci, takže naše náklady za AI jsou ohromné.

Model Open AI můžete školit stále dokola, za hranice jeho existujícího data setu. Můžete ho vyškolit v konkrétním stylu. Vzali jsme pět set vysoce kvalitních článků a upravili jsme model Davinci tak, aby automaticky produkoval obsah odpovídající jejich struktuře. Takže, když mu řeknete, aby pro vás něco napsal, začne úvodem, nadpisem, obsahem, podnadpisem, obsahem, podnadpisem a tak dál, dokud nedojde k závěru.   

Potom máme systémy Hemingway a Carroll, které vlastně fungují na dost podobném principu, ale místo modelu Davinci jsme použili druhý nejlepší model, takže je o něco levnější, přitom stejně schopný.

Takže na tyto technologie získáváte licenci od OpenAI?

Ano, v minulosti jste se museli přihlásit, ale myslím, že nyní se může o přístup přihlásit kdokoliv. Liší se jen to, jak jej využijete.

Existuje spousta AI nástrojů k psaní textů, které využívají GPT-2, ten je ale úplně na nic. Můžete s ním zkusit vytvořit článek na blog, ale nepodaří se vám to.

Od našeho začátku jsme zablokovali dva nebo tři lidi.


Nick Duncan, ContentBot

 

Které vašich nástrojů se těší největší popularitě? A jaké druhy společností je využívají nejčastěji?

K našim nejoblíbenějším nástrojům v současné době patří nástroj k parafrázování. Můžete do něj nahrát celý článek, nástroj ho rozdělí na části a celý článek pro vás přepíše. Výsledek následně můžete vzít a hodit do AI generátoru textu a rozšířit, vylepšit nebo co chcete.

Je těžké říct, které obory nebo společnosti ho v současné době využívají nejvíc. Přišly za námi právnické společnosti, které chtěly přepsat zásady ochrany osobních údajů. Přišli za námi lidé, kteří do nástroje nahráli celý svůj blog a pokusili se najít nový způsob využití pro svůj obsah.

Druhou nejzásadnější věcí je tvorba úvodů k blogovým příspěvkům. Lidé potřebují nakopnout. Myslím si, že to je pro všechny jedna z nejtěžších fází – rozepsání článku.

Používají někteří lidé váš systém k tvorbě reklamního copy?

Ano, máme generátor AdWords (nyní Google Ads), máme i generátor facebookových reklam a generátor vstupních stránek, který vám doslova vybuduje celou úvodní stránku. Naše platforma vygenerovala spoustu marketingového copy, sloganů, titulků, podtitulků, všechno možné.

Prezentujete se jako etická AI copy služba. Co to znamená? Proč je etika problém?

V prvních měsících existence Content Botu jsme obdrželi spoustu žádostí, které tvořily například poptávky na generaci falešných recenzí nebo masovou produkci obsahu na blogy. To nás velmi znepokojilo, protože jsme nechtěli, aby ContentBot způsobil rozpad celého blogerského světa. Ten je pro mě osobně do jisté míry posvátný. Blogování je tak trochu umění, že? Vyžaduje práci. Pokud chcete uspět, musíte se hodně snažit. Nechtěl jsem, aby tihle lidé jen tak přišli a náš systém zneužili.

Lidé nás za to nesnášeli, ale byli jsme první, kdo zavedl bodování cti. Takže jste měli určitý počet bodů a když jste o něčem napsali nebo na platformě udělali něco, co porušovalo naše zásady o obsahu nebo férovém využití, o jeden bod za čest jste přišli. Lidé vyšilovali, „teď se pouštíte do mé cti?“, obzvlášť na východním pobřeží – to jsme nepromysleli.

Takže teď už neexistuje nic viditelného, co by vám říkalo, zda naše zásady pro obsah porušujete či nikoliv. Jen vám od nás přijde e-mail. Nemyslím si, že by tohle dělal i někdo jiný, ale my v našem systému automaticky kontrolujeme každý výstup .

Monitorujeme přes 2500 kategorií textu a existují určité kategorie, o kterých psát nesmíte. Například nenávistná vyjádření, celebrity nebo teroristické aktivity. Pokud budete psát o čemkoliv ze zmíněného, systém vás automaticky označí a obdržíte e-mail, v němž jsem v kopii, takže mám o všem přehled. A pokud tohle uděláte třikrát – pokud nejde o velmi vážný přestupek – jste venku.

Kolik lidí jste zatím zablokovali?

Od našeho začátku jsme zablokovali dva nebo tři lidi. Jednomu jsem zrovna dnes zákaz zrušil, protože jsme mu na tři měsíce přerušili přístup. Psal o finančním obsahu, specificky v oblasti crypto, a zdálo se nám, že jeho aktivita se cíleně soustředí na podezřele velký rozsah. Takže jsme mu na tři měsíce zablokovali účet.

Za co byli zablokováni ostatní? 

Jen za zneužití. Vlastně si myslím, že nějakým způsobem vytvořili skript a ten nějak zprovoznili na stránce k masové produkci obsahu, protože časy jejich vstupů nám připadaly velmi robotické. Byly to každé tři až sedm vetřin. Zablokovali jsme je, protože využívali naši platformu k automatické generaci obsahu ve velkém rozsahu. V té době jsme neměli omezené možnosti plánování generování obsahu. Takže logicky chápete, že pokud máte neomezené plánování, najdou se lidi, kteří systém zneužijí. Teď už ale neomezené plánování nemáme.

Myslíte si, že tento prostor potřebuje regulaci? A nebo by měla stačit seberegulace společností, které zde působí?

Myslím si, že by měla existovat nějaká organizace nebo komise, která bude tyto AI nástroje regulovat.

Open AI tohle už teď dělá skvěle. Na Open AI nesmíte psát určité věci. Ale u dalších AI nástrojů nyní žádná omezení neexistují. Takže můžete psát prakticky o čemkoliv. Open AI je ale velmi přísné.

Myslíte si, že je opodstatněné požadovat, aby všechno, co vzniklo s pomocí AI nástroje, bylo nějak označené?

Nemyslím si to, protože pokud ho využíváte správně, slouží vlastně k inspiraci. Poté byste měli editovat a upravovat text tak, aby seděl k vaší tonalitě a stylu psaní.

Je to jako když využíváte Adobe Premiere na pomoc s animacemi nebo s čímkoliv, co potřebujete. Nebudete potom označovat všechno ve videu s komentářem, že jste k vytvoření těchto animací použili Adobe Premiere.

Je to komplikovaná otázka, protože tu máte lidi, kteří obsah jen využijí, dál se mu nijak nevěnují, a pošlou ho ven. Myslím si ale, že během příštích několika let pravděpodobně budeme mít detekci AI obsahu. Takže pokud využíváte obsah čiště generovaný AI, budete mít problém. Ale pokud s vygenerovaným obsahem dále pracujete a využíváte ho jako zdroj inspirace k rozproudění kreativity, neměli byste s tím mít žádný problém.

Co dalšího ContentBot a generaci AI textů čeká? Přemýšlí někdo o kombinaci s Dall-E (AI tvůrcem obrázků)?

Stále vyčkáváme. Sleduji OpenAI, protože by to výborně fungovalo s nástroji AdWords, nástroji Facebooku a obzvlášť s nástrojem pro budování úvodních stránek. Ale ještě k tomu nedospěli. Jsem si jistý, že v příštích několika měsících se objeví komerční stránka Dall-E, kterou budeme moc využít. 

Další fází ContentBotu je rozhodně zaměřit se na naše klíčové trhy a snažit se pro tvůrce obsahu a zakladatele udělat vše, co je v našich silách tak, aby jim to dávalo smysl. Velkou součástí naší další fáze bude obsah na sociální sítě. Jsme zaneprázdnění budováním sady nástrojů pro sociální sítě, jako je například generátor tweetů z článků.

Získejte víc kreativní inspirace 

Získejte přístup k insightům z nejinovativnějších marketingových kampaní z celého světa s pomocí bezplatného měsíčního trialu Contagious I/O. Kontaktujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout