Vietnamský výrobce elektromotorek proměnil elektrické zásuvky v nabíjecí stanice, aby přesvědčil skeptiky k elektrickému pohonu
V září 2023 vytvořila vietnamská značka elektrických motorek Dat Bike speciální billboardy, aby zdůraznila, že její motorky lze rychle nabíjet pomocí domácí elektrické zásuvky.
Kampaň Charging Billboards ukázala, že místní podniky, jako jsou nákupní centra, kanceláře a kavárny, lze využít jako nabíjecí stanice: umístila velké oranžové nápisy nad elektrickými zásuvkami po celém Ho Či Minh City. Cedule s nápisem „Rychlonabíjecí stanice“ obsahovaly název značky Dat Bike a její logo a ukazovaly na zásuvky. Předpokládalo se, že kampaň změní mylnou představu veřejnosti o nedostatku nabíjecích stanic pro elektromotorky.
Týden po spuštění kampaně se k iniciativě připojily i další malé podniky, které rovněž upozornily na to, že u nich lze nabíjet elektrická vozítka. Lidé si také mohli pořídit speciální balíček samolepek (smajlíků) a sdílet je na sociálních sítích.
Andrzej Bialasewicz, marketingový ředitel Dat Bike, uvedl: „Místo abychom se předháněli v investování času, energie a technologií do drahých rychlonabíjecích stanic, vložili jsme své úsilí do vytvoření vynikajícího produktu, který lze rychle nabíjet z jakékoli domácí zásuvky.“
Kampaň vznikla ve spolupráci s vietnamskou agenturou Happiness Saigon (Ho Chi Minh City).
Výsledky / Kampaň zaznamenala 10 milionů online zobrazení a získala mediální ohlasy v hodnotě 600 000 dolarů, což bylo čtyřiadvacetkrát víc, než kolik zaplatila za její vytvoření.
Názorná ukázka / Tato kampaň představuje jednoduchý způsob, jak lidem ukázat pohodlí, které přináší vlastnictví motorky Dat Bike, a přesvědčit je, aby přesedlali z benzinového na elektrický model. Ve Vietnamu motorka je mimořádně oblíbený dopravní prostředek. V roce 2020 jejich počet převýšil počet osobních vozidel. Elektrické motorky jsou mezi místními obyvateli také stále oblíbenější; poskytovatel nabíjecích stanic Bolt Earth, v srpnu 2023 uvedl, že Vietnam je na druhém místě na světě v elektrifikaci dvoukolových vozidel, hned po Číně. Podle agentury však stále panuje mylná představa, že země není na elektrická vozidla připravena, a to především kvůli domnělému nedostatku rychlonabíjecích stanic. Kampaň Charging Billboards tu myšlenku velice jednoduše zpochybňuje: ukazují lidem, že pokud přesednou na motorku Dat Bike, mohou ji rychle nabít pomocí běžné elektrické zásuvky, a to téměř kdekoliv, kde jim to vyhovuje.
Kampaň Charging Billboards vznikla v pravou chvíli. Ke konci roku 2022 musely čerpací stanice v Ho Chi Minh City a jeho okolí přerušit provoz kvůli nedostatku pohonných hmot, protože jejich poskytovatelé nezvládali rostoucí náklady kvůli vládnímu omezení cen benzínu. Vzhledem k vnějším faktorům, které ovlivňují spolehlivost dodávek benzinu, tato kampaň ukazuje lidem, že se na Dat Bike můžete spolehnout, a to díky dostupnosti nabíjecích stanic.
Nabídka služeb / V Contagious článku Brand Citizenship řešíme, jak se značky mohou více zapojit do podpory veřejnosti, když se snižuje podíl vládních zdrojů. Kampaň Charging Billboards ukazuje, že značka vzala vše do vlastních rukou a vytvořila produkt, který se nemusí spoléhat na omezení místní infrastruktury pro elektrické dopravní prostředky. Gaelle Morvan, ředitelka poradenství pařížské pobočky Publicis Conseil, ke kampani Plug Inn od Renault uvedla: „Měli jsme najít řešení, které by umožnilo rychlý růst sítě nabíjecích stanic, aniž by se muselo potýkat s omezeními a byrokracií spojenou s budováním veřejných nabíjecích stanic. Důležité také bylo zajistit dostupnost pro všechny.“ Místo hledání způsobu, jak zajistit více nabíjecích míst, vytvořila značka Dat Bike elektromotorku, kterou lze rychle nabíjet za již existujících podmínek – stačilo jen zapojit domácí zásuvku do brandingu značky.
Méně je více / Jednoduchost kampaně ji činí nejlepší ve své třídě. Většina podniků má v domácnosti elektrické zásuvky, takže většina podniků by mohla mít ve svých provozovnách Charging Billboards. Je to výhra pro Dat Bike i pro malé místní podniky, protože přebytek nabíjecích zásuvek povzbuzuje lidi, aby se rozhodli pro Dat Bike, a zároveň poskytuje malým podnikům příležitost přilákat řidiče Dat Bike, aby využili jejich nabíjecí místa a utratili u nich peníze, zatímco čekají na nabití svých vozidel. Cenová dostupnost motorek také znamená, že se značka neomezuje pouze na lidi s vysokými příjmy, takže může propagovat značku v řadě prodejních míst, která přitahují nejrůznější kategorie zákazníků (značka Dat Bike navrhuje a vyrábí klíčové komponenty v tuzemsku, aby udržel nízké náklady – např. nejnovější model Weaver++ stojí 2 700 dolarů). Podle Statisty se průměrná cena motocyklu ve Vietnamu pohybuje od 1 930 do 2 881 USD.
Získejte členství v Contagious
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz