News & Views

Značka uzenin prodávala „hamcolates“ místo čokolády /

Ruská FMCG značka Cherkizovo využívá národní svátek a své masné výrobky představuje jako alternativní dárek pro učitele

Moskevský producent výrobků z vepřového a kuřecího masa Cherkizovo využil ruský Národní den učitelů a udělal reklamů svým masným produktům.

Učitelé tradičně dostávají ke svátku dárky a vzhledem k tomu, že 68 % Rusů volí bez ohledu na příležitost jako dárek čokoládu, jsou učitelé po celé zemi v tento den zavalení sladkostmi.

Ve snaze nabídnout 1 225 000 ruských učitelů trochu rozmanitosti a představit své uzenářské produkty jako náhradní volbu při výběru dárků vytvořily Cherkizovo a moskevská agentura Serviceplan Group výběr uzenin značky v luxusním balení navrženém ve stylu bonboniéry, které daly název Hamcolates.

Kampaň disponovala několika touchpointy včetně počáteční motivační fáze rodičů, aby učitele obdarovali Hamcolates (uzeninová bonboniéra se prodávala online). Aktivaci odstartovala humorná videa – parodie konverzací rodičů nebo učitelů na téma dne učitelů a jaké dárky k němu zvolit. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Strategie modrého oceánu / Kampaň Hamcolates od Cherkizovo je skvělým příkladem rozmanitosti přístupu značky a fungování v novém prostoru, kam se konkurenti zatím nedostali. Tento přístup se označuje pojmem Blue Ocean Strategy a ve stejnojmenné knize z roku 2014 ho blíže popisují W. Chan Kim a Renée Mauborgne. Zde Cherkizovo prezentuje uzeniny v podobě dárků, zatímco konkurence se předhání v klišé a servíruje publikum příležitosti ke konzumaci v podobě předkrmů nebo náplní obložených chlebů.  Contagious už publikovala článek o prémiové novozélandské značce krmiva pro domácí mazlíčky My Dog (na jiných trzích známé jako Cesar), která stejnou strategii aplikovala v kampani The One Who Misses You Most. Značka cílila na cestující vracející se domů přes letiště v Aucklandu na Novém Zélandu. Využívala jejich pocit viny k tomu, aby je inspirovala ke koupi dárku pro jejich psa, který se výletu nemohl zúčastnit. Podobně jako u Hamcolates se pamlsky prodávaly v balení připomínající luxusní čokoládu a byly dostupné k v pop-up obchodě v prostoru letiště.   Kreativní vzorky / Podle studie od Retail Drive z roku 2017 chce 62 % spotřebitelů zboží před koupí otestovat. Zatímco primárním cílem kampaně je představení výrobků značky jako jednu z možností výběru dárku, další funkcí je příležitost k ochutnání vzorku. Jak obdržení Hamcolates darem, tak aktivní výměna nechtěných čokolád v supermarketu dostává produkt do rukou potenciálních zákazníků, aniž by to obdarovaného cokoliv stálo. Vzhledem k rostoucí popularitě online nákupů je pro značky rychloobrátkového spotřebního zboží poskytování fyzických vzorků produktů čím dál obtížněji realizovatelné. Hamcolates slouží jako inspirace značkám, jak poskytovat vzorky produktů prostřednictvím digitálních (v online prodejích před svátky) i fyzických (během následující výměny) kanálů.  Během Most Contagious 2019 se redaktor George Wyndham věnoval efektivitě vzorků a tomu, jakou má tato strategie životnost s ohledem na stoupající popularitu online prodeje. Přednášku si můžete pustit tady „Consumers just wanna have fun“ / Studie od LinkedIn a agentury HarrisPoll z roku 2009 sledovala kombinaci dvou tisíc amerických dospělých a tvůrců reklamy s cílem zjistit, které charakteristiky byly podle nich nejefektivnější. Marketéři na vrchol umístili reklamy, které nutí „k zastavení a přemýšlení“ a „poskytují nové informace“, zatímco spotřebitelé jako dvě nejpřesvědčivější vlastnosti reklam zvolili „zábavnost“ a „vtipnost“. Jak naznačil tento výzkum, značky mohou někdy stagnovat kvůli snaze o vytvoření kampaně, která by byla chytrá a směřovala k určitému cíli a zapomínají na zábavnou zábavnou a pro publikum, které ji sleduje, vzrušující část. Část úspěchu Hamcolates tkví v neotřelosti nápadu, ale je nutné říct, že velký vliv má zkrátka i to, jak vtipné, zvláštní a zábavné toto kreativní rozhodnutí je.  

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout