V ukázce z 62. čísla Contagious magazínu Elliot Leavy zkoumá, jak se značka Cadbury dostala od radostným reklamám k půl druhé sklenici štědrosti
Rok 2019 ukončili v Cadbury v plné síle a znovu obhájili titul největší značky jídla/pití ve Velké Británii.
Podle dat společnosti Nielsen, která vyšla v The Grocer, byla značka Cadbury ve vlastnictví společnosti Mondelēz v období končící 31. prosince 2019 největší britskou značkou potravin.
Šlo zároveň o nejrychleji rostoucí značku Velké Británie s dvojnásobně větším růstem, než měla Pepsi umístěná na druhé příčce.
Ředitelka marketingové aktivace firmy Mondelēz Claire Low přisoudila v hovoru s byznys časopisem skvělý výkon zásadnímu růstu, novým produktům a „komunikačním a marketingovým iniciativám.“
V posledním vydání Contagious Magazine se redaktor Elliot Leavy detailně podíval, jak značka Cadbury s pomocí agentury VCCP vystoupila ze stínu své slavné gorilí reklamy a vrátila se zpět ke kořenům značky postaveným na štědrosti. Následuje úryvek magazínového článku.
Další spoty od Fallon – Trucks z roku 2008 (vozidla závodící na píseň „Don’t stop me now“ od Queen) a Eyebrows z 2009 (dětí tančící obočím), navázaly na absurdní styl Gorilly. A postupem času se reklamy Cadbury ještě víc vzdálily od původních hodnot k širšímu tématu radosti.
V roce 2012 značka oficiálně přidala „Radost“ ke svým cílům a spustila kampaň Joyville, znázorňující kouzelné místo, kde vzniká čokoláda Dairy Milk (bez sebemenší zmínky o Bournville). Ačkoliv „Radost“ původně sloužila jako kreativní platforma Cadbury na dalších deset let, značka myšlenku po šesti letech opustila. Podle slov Darrena Bailese, výkonného kreativního ředitele VCCP, agentury která se v červnu 2017 stala globálním kreativním tahounem Cadbury: „se značka vzdálila od toho, s čím jsme všichni vyrostli, stala se novinkou, jazzovými ručičkami s jedinou notou falešného optimismu – radostí, umělou, bohužel“
Cadbury se v době, kdy jiné značky produkovaly výrazné, možná přímo bizarní kampaně, stala „ve své kategorii tuctovou záležitostí.“ Ztrácela ve stínu kampaní „Když máš hlad, nejsi to ty“ od Snickers nebo prapodivným vyobrazením sourozenecké rivality v podobě „Levý nebo pravý Twix“ (obojí od BBDO New York).
Chybějící propojení reflektovalo i emoční skóre NeedScope společnosti Kantar. Wicks vysvětluje, že se Cadbury tradičně umisťuje v kategorii „pocit sounáležitosti“, kterou charakterizuje pocit vřelého objetí a pozitivita celkově. Značka však deset let bodovala v oblasti „vitality“a její reklamy se ukazovaly jako energické, bezstarostné a individualistické. Zpěvné, taneční reklamy byly v rozporu s vnímáním značky veřejností. „Tým Mondelēz si uvědomil, že vlastnili něco velmi vzácného, k čemu nechovali odpovídající účtu a respekt,“ vysvětluje nakonec spoluředitelka plánování VCCP Sophie Kerbegian.
„Dnes panuje obecný předpoklad, že všechno a všichni jsou příšerní,“ říká Kerbegian. „Ale když proniknete pod povrch, objevíte malé projevy štědrosti a laskavosti, o kterých nikdo nemluví nebo je nevidí.“ Nenápadné laskavosti inspirované starým Cadbury posloužily jako odrazový můstek, který vstoupil do povědomí coby „štědrý instinkt“. „Projev štědrosti, jehož význam přesahuje jeho skutečnou hodnotu,“ říká Kerbegian.
A pak bylo na čase nový koncept reflektovat v reklamě...
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz