News & Views

Kampaň týdne: Lidl, Lidl Micromarket /

Německý supermarket se ve Švédsku dostal k lidem domů, rozdal jim ingredience, merchandising a ze zákazníků se rázem stali hrdí ambasadoři

Německý supermarket Lidl požádal ve Švédsku zákazníky, aby otevřeli „obchody“ u sebe doma. 

Na lokální kampani Lidl Micromarket se podílely reklamní agentura Volt, PR agentura JMWGolin, obsahová agentura Make Your Mark a mediální agentura Starcom.  

Značka chtěla těm, co v Lidlu nenakupují, dokázat, že zde podle sloganu najdou „Vysokou kvalitu za nízké ceny.“

K tomu využila vliv svých superfanoušků, známých také pod označením „Lidlers“.

„Lidleři“ obdrželi krabici čerstvých ingrediencí k přípravě tříchodové večeře až pro šest osob. Obsahovala také brandová Lidl trička, kšiltovky, cedule a dokonce i album na Spotify plné zvukových stop z obchodu.

Součástí alba byly stopy, jako: „Čištění přístroje na recyklaci“, „1 hodina atmosférického zvuku“ nebo „Nákupní vozík pohybující se zleva do prava“. 

Lidl, který do Švédska přišel jako konkurent, doufá, že Lidleři pomohou přesvědčit rodinu a přátele k náklonnosti ke značce tím, že jim uvaří pokrmy z  jeho ingrediencí a tím mu na švédském trhu pomohou s bojem proti duopolu ICA a Coop.

Značka navíc Lidlery požádala, aby své večery zdokumentovali a supermarketu poslali záznam, který poté využijí na online reklamní kampaň.

Součástí integrované kampaně je také několik TV spotů z režie TRAKTORu (kolektiv autorů, který aktuálně režíroval také brandovou kampaň Lego), reklamy v tisk, OOH, rádio spoty, PR, sociální sítě, POS a internetový test, který odhalí jak zapáleným Lidlerem skutečně jste.

Značka se meziročně rozrostla o 8 %, přestože její kategorie vzrostla pouze o 3 %.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Supervzorky / Podle ankety z roku 2017 zorganizovanou Retail Drive chce 62 % konzumentů produkty nejprve vyzkoušet, než si je koupí. Lidl Micromarket umožní produkty vyzkoušet hned několika konzumentům zároveň.   Ještě lepší je, že v tomto případě se jedná o vyzkoušení a zároveň o doporučení důvěryhodným zdrojem a navíc budou produkty prozkoušené v přirozeném prostředí, kde jsou se nakonec používají (doma) a ve formě, v jaké se konzumují (jako hotový pokrm). Micromarket povznáší zkoušení vzorků na novou úroveň. Něco podobného udělal letos Glade. Spojil s Walmartem a využil ochranné polštářky produktů zakoupených online z dovážkových krabic. Značka je jednoduše naplnila svým osvěžovačem vzduchu, v prvním týdnu dosáhla 83% nárůstu prodejů domácích vůní Glade na webu Walmartu.  Nezkusíš, nevíš / Poslední roky se Lidl usilovně snažil změnit svou pověst. Navzdory slibování „Vysoké kvality za nízké ceny“ si ho spousta nakupujících stále spojuje s nízkou kvalitou i cenami. V roce 2013 například supermarket otevřel ve Stockholmu pop-up vedený šéfkuchařem, který získal Michelinskou hvězdu, veškeré nabízené pokrmy byly připravené z produktů Lidl. Až když po třech týdnech vyprodal zásoby, oznámil Lidl, že veškeré ingredience k přípravě jídla pocházely z jeho obchodu. Tou dobou Contagious odhalila, že před kampaní by nákup v Lidlu zvážilo pouze 10 % švédské populace. Po kampani se číslo zvedlo na 33 %.  Data, data, dejte mi data / Za zmínku stojí také online test, který tvoří součást aktuální kampaně. Test, který obsahuje otázky jako „Co dělá návštěvu obchodu o trochu zábavnější?“ nebo „Jaký význam má pro vás při nákupech kvalita?“ zároveň funguje jako dotazník k průzkumu trhu. Zisk dat je dnes klíčový pro jakýkoliv obchodní model. Podle studie Snowflake Computing a Harvard Business Review z roku 2018 mají společnosti, které dělají rozhodnutí založená na datech, největší naději na dlouhověkost. Zarážející je, že podle té samé studie získalo pouze 5 % maloobchodních a CGP podniků status aktivních uživatelů dat, což je polovina 10% anketního průměru. To není v souladu s prioritami průmyslu: maloobchodní průmysl má nejvyšší počet respondentů (89 %) a klade největší důraz na lepší chápání potřeb a očekávání zákazníků.  Kampaň Lidl Micromarket dobře udělala, když se tomuto problému rozhodla věnovat, a jde ostatním značkám v sektoru příkladem. Skrz poutavou ochutnávkovou kampaň získala menší, konkurenční značka přístup k datům, na něž jinak mají monopol uznávanější supermarkety v regionu.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout