News & Views

Most Contagious kampaně roku 2021: část 1. /

Každý rok tým Contagious pečlivě vybírá nejlepší příklady komerční kreativity ze všech koutů světa. Následující kampaně představují absolutní crème de la crème – pětadvacítku nejinovativnějších, nejvíce kreativních a nejpoutavějších kampaní, na které jsme v roce 2021 narazili


Danish Road Safety Council, Helmet is Always a Good Idea (& Co, Copehagen)


Dánská rada silniční bezpečnosti se obrátila k velkolepé a brutální historii své země, aby Dánům dokázala, že na nošení přilby není nic trapného. Ve spotu, který silně připomíná spíš klip ze seriálu HBO než standardní veřejnou výzvu, dostal statný Viking Svend od své ženy přednášku, že může „rabovat a drancovat“ jak jen chce, ale musí mít ochranu hlavy. Absurdita situace, kdy si drsný Viking stěžuje, že ho pod přilbou svědí hlava, zdůrazňuje pošetilost výmluv, s nimiž lidé přichází, místo toho, aby se chovali zodpovědně a mysleli na svou bezpečnost.

OOH formáty a POS/POP ve specializovaných prodejnách cyklistům vzkazy připomínaly, aby o doporučení přemýšleli, když jedou na kole. Partnerství s Národním Muzeem zároveň přineslo důkaz, že pokud byly přilby dost dobré pro dánské předky před tisíci lety, jsou nejspíš dost dobré i pro moderní Dány. Po zhlédnutí spotu si přilbu zakoupila 4 % odmítačů přileb.


Guinness, Welcome Back (Abbott Mead Vickers BBDO, London)


V briefu na kampaň Welcome Back stálo přesvědčit Brity, aby si Guinness vybrali jako své první post-lockdownové pivo, když v květnu znovu otevřely hospody. AMV BBDO splnilo svůj úkol na jedničku.

Koncept světa, kde všechno připomíná půllitr černého piva, zachytil touhu lidí návrátit se do reality, aniž by vykazoval známky sentimentality.

Welcome Back ale není jen skvělá kampaň, je to i chlouba. Guinness v ní jasně ukazuje výhody značky světové třídy.

Jen málo marketérů má k dispozici tak výraznou charakteristiku výrobku, aby jej lidé rozpoznali na snímcích popelnic, ponožek nebo zahradních branek. A ještě méně z nich má tak slavnou a populární historii reklam, že jim stačí pouze přivést zpět jeden ze starých sloganů a kampaň hned dostane punc zvláštní příležitosti.

Welcome Back je masterclass a ukazuje, co je možné, když do značky investujete dlouhodobě. Kdo si počká, ten se dočká, opravdu.

Více o kampani se dozvíte na Most Contagious 2021.


Reddit, Superb Owl (R/GA, New York)


Ke konci ledna, dva týdny před Super Bowl, neměl Reddit žádné plány na investice během velkého zápasu. Ale poté, co se členové zdejšího fóra Wall Street Bets dostali do mezinárodních titulků novin, když společnými silami zvýšili ceny akcií GameStopu a připravili tak manažery investičních fondů, kteří akcie snižovali, o miliardy dolarů, rozhodl se Reddit jednat. 

Rychle a s minimálním rozpočtem vytvořili long-copy televizní spot stylizovaný jako technický problém. Reklamy trvaly vždy pět sekund a vysílaly je lokální televizní stanice napříč Spojenými státy. Pět sekund ani zdaleka nestačilo k přečtení reklamy, a o to šlo: diváci byli donuceni vysílání pozastavit nebo použít Google a zjistit, co právě viděli. Spot se ten večer stal druhým nejvyhledávanějším. Touch down pro Reddit.

Více o kampani se dozvíte na Most Contagious 2021.


Canesten, Vagina Academy (AnalogFolk, London)


Vagíny. Má je víc než polovina z nás, přesto je s ženskou anatomií asociováno velké množství záhad a studu. Brazílie představuje pro značku Canesten klíčový trh. Ačkoliv pečuje o intimní zdraví žen, o vaginálním zdraví je zde tabu otevřeně mluvit a jedna ze čtyř žen se dokonce stydí slovo „vagína“ vůbec použít. Minulý rok navíc krajně pravicově orientovaný prezident Jair Bolsonaro zavedl sexuální výchovu založenou na abstinenci ve snaze snížit počet těhotenství mezi náctiletými.

Tváří v tvář této překážce zaúkoloval Canesten v zájmu lidí hledajících léčbu Analogfolk, London a vytvořil Intensivão Da PPK (Vagina Academy): „školu“ na TikToku, kde brazilští influenceři a experti na vagíny, psychologii a body pozitivitu posyktovali poutavé, lekce o intimním zdraví, které bořily tabu a získaly 44 milionů zhlédnutí. Klaníme se Canestenu za to, jak se popasoval s citlivým tématem a postavil se čelem k vládní cenzuře a upřednostnil zdravotní bezpečnosti před sázkou na jistotu.

Více o kampani se dozvíte na Most Contagious 2021.


KitKat / Have A Bite (Wunderman Thompson Australia, Sydney)


Během posledního roku jsme viděli mnoho pokusů, jak zaujmout mladé a početné uživatelské základny na TikToku, a většina z nich přišla vniveč. KitKat ale v Austrálii uhodil hřebíček na hlavičku, když přispěl do dramatické debaty.

Nejlepší způsob, jak jíst KitKat, je téma, kterému se věnovala nejedna anketa na Buzzfeedu nebo diskuse na Redditu. Jeden článek dokonce uvedl, že žena by měla ukončit vztah na základě toho, jak její partner konzumuje KitKat. Značka se rozhodla přilít olej do ohně a spojila se s influencery na TikToku, kteří vyzvali lidi k tomu, aby se k tématu vyjádřili. Jednoduchá myšlenka i provedení, nic složitého, ale kampaň byla efektivní díky tomu, že KitKat neudělal něco umělého a nepřišel s tím na TikTok. Místo toho naslouchal a zareagoval na existující probíhající debatu. 

Více o kampani se dozvíte na Most Contagious 2021.

O vybraných Most Contagious kampaních 2021 se můžete dozvědět víc přímo od kreativců a zástupců značek a to už v týdnu od 29. 11. do 3.11 během online konference Most Contagious 2021.  Veškeré informace, line-up, program a registraci najdete TADY

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout