News & Views

Most Contagious kampaně roku 2021: část 4. /

Každý rok tým Contagious pečlivě vybírá nejlepší příklady komerční kreativity ze všech koutů světa. Následující kampaně představují absolutní crème de la crème – pětadvacítku nejinovativnějších, nejvíce kreativních a nejpoutavějších kampaní, na které jsme v roce 2021 narazili


Frida Mom / Fourth trimester / Mekanism, New York


Pravda vás osvobodí… a v případě Frida Mom vám zároveň pomůže uvést do prodeje řadu produktů k péči o prsa. Značka si vzala příklad z Telling It Like It Is od Bodyform a přišla s něčím novým ve své kategorii – zaměřila se na matky a realitu po porodu – přičemž bez ostychu ukázala prsa a kojení. Syrové, skutečné a zábavné video v saturované kategorii vyniklo a přitom matkám připomnělo, že péče o ně samotné a jejich štěstí je na prvním místě.

Předchozí reklama Fridy byla stažena z vysílání během Academy Awards v roce 2020 kvůli přílišné explicitnosti. Premiéra spotu Fourth Trimester během cen Zlatých glóbů proto záměrně vzbudila rozruch. ECD agentury Mekanism Laura Wimer v rozhovoru pro Contagious uvedla: „Kdyby měl někdo pojmenovat tuto éru komerční tvorby, jmenovala by se nejspíš reklama bez výmyslů. Nechceme pozorovat někoho, kdo se šťastně prohání po poli, jediné, co chceme vidět, je spojení.“


Ikea / The Trash Collection / Try, Oslo


Když agentura Try z Osla obdržela brief ke kampani o udržitelnosti pro Ikea, musela se ke kostlivci ve skříni postavit čelem. „Lidé Ikeu vnímají jako výrobce jednorázového nábytku,“ řekla nám Caroline Riis, jedna z kreativních zaměstnankyň agentury. V Try se rozhodli postavit tomuto insightu čelem a přišli s Ikea Trash Collection: reklamní kampaní, ve které figurovaly kusy nábytku Ikea nalezené v hromadách odpadků napříč Norskem.

Kampaň navržená tak, aby lidem ukázala, že nábytek Ikea je odolný a stojí za opravu, si uvědomuje, jako roli hraje Ikea v celé problematice odpadu generovaného průmyslem vyrábějícím nábytek a upozorňuje na její program na výkup a opravu nábytku. „Myslím si že spoustu lidí překvapilo, že Ikea měla odvahu ukázat své výrobky v tomto světle,“ říká Riis. „Ale ještě jsem nenarazila na negativní odezvu. Norové mají autentičnost rádi – nepotrpí si na blyštivé a vyleštěné americké reklamy.“ 

Více o kampani zaznělo na Most Contagious.  


Financial Times / Letters to this New World / The Brooklyn Brothers, London


The Financial Times (FT) slouží jako perfektní příklad, proč byste neměli soudit knihu (nebo noviny) podle obalu. V září spustil tento titul globální kampaň představující rozsah a nekompromisnost jejich žurnalistiky s názvem Letters to this New World. Kampaň vytvořená ve spolupráci s The Brooklyn Brothers, London stavěla na sérii otevřených dopisů od novinářů FT jako jsou Wartin Wolf nebo Pilita Clark, které se obrací do minulosti i budoucnosti a věnují se největším výzvám, kterým jako společnost na konci druhého roku pandemie Covidu-19 čelíme.

Kampaň je nejnovější fází kampaně The New Agenda, která byla spuštěna před dvěma lety a požaduje reset kapitalismu. „Pandemie dala všem možnost zastavit se zapřemýšlet nad svými životy i nad tím, jak bychom se mohli v budoucnosti chovat jinak,“ řekla Finola McDonnell, vedoucí komunikace a marketingu FT. „Nacházíme se na křižovatce a FT se nachází v pozici, kdy může rozpoutat a vést debatu o tom, co bude dál.“

Více o kampani zaznělo na Most Contagious.


Dutch Mill / Sponsor of Mom-and-Pop Shops / Wunderman Thompson, Thailand


Thajská značka mléčných výrobků Dutch Mill patří mezi challenger brandy a nemá k dispozici velký reklamní rozpočet jako nadnárodní konkurence typu Nestlé. Ke zvýšení prodejů svých mléčných nápojů proto potřeboval udělat něco nevšedního s ohledem na efektivní využití finančních prostředků. Řešením bylo pozvat do obchodů rodiče, aby přímo v místě prodeje vytvořili své vlastní reklamy na nápoje i místní pochutiny, které se k nim hodí. Značka následně využila geo-targeting a propagovala reklamy v blízkosti obchodů. 

Kampaň pomohla zvýšit návštěvnost místních obchodů a podpořila tak nejen značku ale i malé kiosky, které zápasily během pandemie o existenci. Podle agentury Wunderman Thompson Thailand, která s nápadem přišla, kampaň vedla k nárůstu průměrných prodejů v těchto rodinných krámcích o 20 %, zatímco prodeje výrobků Dutch Mill vylétly o 200 %.


The Royal Canadian Legion / The Immortal Poppy / Wunderman Thompson Toronto


Stále není jisté, zda jsou NFT (nezaměnitelné tokeny) výstřelkem nebo platidlem budoucnosti. The Royal Canadian Legion ale přesto nalezla užitečný způsob, jak tuto technologii založenou na blockchainu využít. Na oslavu stého výročí vlčích máků připomínajících Den veteránů (11. listopadu) tato nezisková organizace odhalila digitální umělecké dílo znázorňující vlčí mák a pomník 1. světové války se jmény všech 118 tisíc kanadských vojáků, kteří ve válce padli. Dílo vzniklo 3D skenováním skutečných vlčích máků natrhaných na belgických polích. Tento postup inspirovala báseň Na flanderských polích od Johna McCrae.

Vlčí máky se prodávaly ve formě limitované edice 100 NFT na online prodejní platformě OpenSea za 0,1111 ETH (kryptoměnu v hodnotě 500 dolarů) a 100 % zisku z prodeje obdržela organizace Royal Canadian Legion. Pokud někdo vlčí mák přeprodá, získá neziskovka (jako tvůrce NFT) z tohoto prodeje dalších 10 %. A vůbec nejlepší na tom je, že už 5. listopadu měla organizace na účtu hrubý zisk v hodnotě 16 tisíc dolarů.

O vybraných Most Contagious kampaních 2021 se můžete dozvědět víc přímo od autorů a to už v týdnu od 29. 11. do 3.11 během online konference Most Contagious 2021.  Veškeré informace, line-up, program a registraci najdete TADY

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout