News & Views

Most Contagious kampaně roku 2021: část 5. /

Každý rok tým Contagious pečlivě vybírá nejlepší příklady komerční kreativity ze všech koutů světa. Následující kampaně představují absolutní crème de la crème – pětadvacítku nejinovativnějších, nejvíce kreativních a nejpoutavějších kampaní, na které jsme v roce 2021 narazili


Distance / Outlaw Runners / BETC Paris


Skvělý guerillový marketing má v sobě kus romantiky a velkoformátová reklama zase určitou čistotu. Kampaň Outlaw Runners pro butikový běžecký obchod Distance si získala místo na našem seznamu Most Contagious, protože dokázala obě jmenované přednosti spojit v jedno.

Poté, co Paříž v srpnu ve svých ulicích zavedla nový rychlostní limit 30km/h, najal butik Distance profesionální atlety, aby v jeho vybavení probíhali kolem rychlostních kamer rychleji než je povoleno a nechali se tak kvůli překročení povolené rychlosti zachytit.

Kampaň od agentury BETC Paris benefitovala na kontroverzích kolem nových pařížských rychlostních zákonů a objevila se proto ve více než stovce novinových článků, zároveň ale vyprodukovala snímky, které se samy o sobě staly poutavými reklamními nosiči – skutečně win-win situace.

Jo, a jestliže nedokážete uběhnout sto metrů za hruba dvanáct sekund, pak odpověď zní ne, nejste dost rychlí na to, abyste spustili jednu z pařížských rychlostních kamer.


New Iconic Kisses / Mercado Livre / Gut, São Paulo


„Buďte odvážní“ tak zní jedno z Contagious přikázání pro dosažení výborné komerční kreativity. Brazilský online marketplace Mercado Livre tento základní princip dokonale naplnil, když reprodukoval ikonické polibky z historie a pop kultury s LGBTQ+ páry v hlavní roli.

Veřejné projevy lásky jsou pro členy brazilské LGBTQ+ komunity, kteří jsou pravidelně pod palbou urážek a útoků, stále riskantní. Jako největší online prodejce v zemi měl Mercado Livre, co ztratit, když se za ně postavil. Značka ale přesto překročila hranice svého běžného Pride sponzoringu a v hlavním vysílacím čase představila honosný televizní spot doplněný o OOH reklamy oslavující pokrok a svobodu. Podle agentury Gut, která za kampaní stojí, New Iconic Kisses během pouhých dvou týdnů oslovily přes 300 milionů lidí a tisíce uživatelů polibky organicky replikovali na sociálních sítích. Odvaha se vyplácí.


Degree / Degree Inclusive / Wunderman Thompson Argentina, Buenos Aires


Jeden ze čtyř dospělých ve Spojených státech trpí tělesnou indispozicí, na trhu ale přitom dosud neexistoval žádný deodorant navržený pro lidi, kteří mají problémy s odšroubováním víčka, otočením tyčinky deodorantu nebo použitím plechovky se sprejem. Proto Degree (na jiných trzích známý jako Sure nebo Rexona) uvedl svůj nejnovější produkt: deodorant vytvořený exkluzivně pro lidi s vadami zraku a poruchami motoriky horních končetin. 

Značka se spojila se 200 ergoterapeuty, vývojáři, konzultanty a lidmi žijícími s postižením z celého světa a vytvořila deodorant, který má hákovitý design, aby šel používat jednou rukou, magnetické zavírání a zvýrazněný úchop. Nejen, že jde výrobek ruku v ruce s cílem značky všechny rozhýbat, ale získal i Grand Prix v kategorii Inovace na Cannes Lions International Festival of Creativity. Spuštění prodeje je ve Spojených státech naplánované na rok 2022.


Heinz / Draw Ketchup / Rethink, Toronto


Existuje jen hrstka značkových výrobků, které jsou tak rozpoznatelné, že by kdokoliv mohl vzít tužku a zpaměti je nakreslit, jedním z nich je skleněná láhev kečupu Heinz. Ale co kdyby značka požádala náhodné lidi z pěti kontinentů, aby prostě nakreslili „kečup“? Nakreslili by lidé nezaměnitelnou „57“ na krk lahve Heinz, zelený stonek na etiketě a dokonce zahrnuli jméno značky?

A jak Heinz zjistil, odpověď zní ano, ano a ano. Kolem 97 % účastníků tohoto experimentu nakreslilo láhev Heinz a Mike Dubrick, managing partner a ECD v Rethink, Contagious řekl, že takové aktivace, které posilují salienci značky jsou nutné, aby kečup Heinz zůstal jasně odlišitelný: „Každé ikonické značce přirozeně hrozí, že se rozplyne v závanu nostalgie i my se snažíme hledat způsoby, jak zůstat relevantní.“


Mastercard / Roadside Markets / McCann Bucharest


Podle Global Labour Organisation dvě miliardy pracují lidí v šedé ekonomice a dostávají peníze za práci, která není daněná ani regulovaná. Mastercard v Rumunsku chtěl na tyto „neviditelné“ zaměstnance posvítit a tak poskytl drobným a nikde neevidovaným živnostníkům přístup k bezhotovostním platebním terminálům – to je v zemi s jedním z největších poměrů hotovostních plateb (70 %) na světě velká věc. 

Mastercard se spojil s populární GPS navigační aplikací Waze, aby těmto pouličním prodejcům poskytl permanentní digitální špendlík na jeho mapě a turisté i místní tak mohli jejich stánky snadno najít. Nejen, že tím Mastercard získal přístup k novým zákazníkům, ale zároveň se zasadil o svůj cíl usilovat o větší finanční inkluzi pro všechny. A to je skutečně k nezaplacení.

O vybraných Most Contagious kampaních 2021 se můžete dozvědět víc přímo od autorů a to už v týdnu od 29. 11. do 3.11 během online konference Most Contagious 2021.  Veškeré informace, line-up, program a registraci najdete TADY

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout