News & Views

Samsung cílí reklamu na skládací telefon na věrné „jablíčkáře“ /

Výrobce smartphonů klade důraz na humor a láká uživatele iPhonů, aby zkusili něco nového

Výrobce smartphonů Samsung spustil globální kampaň k uvedení nového telefonu Samsung Galaxy Z Flip 4. Kampaň Join the Flip Side má inspirovat k přechodu ke značce Samsung a apeluje na lidi, kteří věří, že jsou „věrní“ jiné značce (v tomto případě na fanoušky Applu).

Charakteristickým prvkem řady Z jsou skládací obrazovky, které umožňují snazší přenos bez omezení velikosti obrazovky. Dvě minuty dlouhé video od agentury Wieden + Kennedy, Amsterdam ukazuje hlavní hrdinku, které se zalíbí skládací telefon její kamarádky. Ihned však instinktivně reaguje: „Já bych k Samsungu nikdy nepřešla, miluju svůj telefon.“

Myšlenka na praktickou skladnost s ní ale zůstává a najednou ji vidí všude v každodenním životě (Knihy, sendviče, poklop na toaletě, jógové pozice a dokonce i hranatá pizza se dá bezvadně složit!). Zábavná reklama vyvrcholí, když se hrdinka pokusí svůj starý telefon přeložit a pak se raději rozhodne koupit Samsung Galaxy Z Flip 4 a „přejde na flip side“.

Na sociálních sítích reklamu podporuje série pěti videí o délce 15 vteřin. Vtipné animované spoty vyzdvihují praktičnost telefonu a jeho unikátní skládací prvek. V jednom z nich Samsung Galaxy Z Flip 4 běží vedle stáda cválajících koní, zatímco další jeho „kapesní charakter“ demonstruje ukládání a vytahování telefonu z nekonečného počtu kapes.

V Belgii navíc značka vyměnila autobusové sedačky za sedadla připomínající skládací telefony Samsung Z, které cestující mohli rozložit a posadit se na ně.

Výsledky / Samsung uvedl, že od vydání 7. září dostáhla reklama na YouTube 15 milionů organických zhlédnutí.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Chytrá výměna / Samsung uvedl zařízení Galaxy Z Flip 4 do prodeje 26. srpna 2022. Join The Flip Side má za úkol zvýšit přitažlivost technologie a vzbudit nadšení z ní během velkého debutu. Kampaň se snaží využít i klíčového období v září, kdy všechny značky jako Apple, Huawei, Google a Samsung představují celou řadu nových modelů svých výrobků a lidé jsou tak ke změně zařízení nejnáchylnější. Kreativní ředitelé Wieden+Kennedy, Amsterdam El Olhagaray a Ramona Todoca Contagious řekli: „Samsung má na kontě klíčové inovace v kategorii. Lidé se ale zaseknou na zvyku pravidelného obměňování jednoho modelu a značky telefonu, aniž by opravdu zvážili všechno, co jim trh nabízí. Zůstat u toho, co znáte, se může zdát jednoduché a bezpečné, než otevřít se něčemu, co je zcela nové a vzrušující.“ Zacílení na zákazníka, který přemýšlí o změně znamená pro Samsung vyšší pravděpodobnost, že sdělení skutečně zafunguje a maximalizuje příležitost přilákat nové spotřebitele. Samsung New Zealand nedávno konečně získal kýženou cenu Black Pencil na D&AD awards 2022 za kampaň iTest. Zde se také jednalo o výzvu ke změně. Kampaň využila webovou aplikaci a umožnila uživatelům iPhonů vyzkoušet si rozhraní Androidu v pohodlí vlastních zařízení. Z toho by se jeden složil / Kampaň vyniká kombinací emocionálního vyprávění a racionálního produktového dema (skládací telefonu!). Orlando Wood z System 1 Group ve své knize Lemon uvádí, že tvůrci reklamy musí uchopit „nezařaditelnost“ lidských vztahů, která je plná kulturních odkazů a referencí a metafor s navazujícími prvky (postavy nebo scénáře reprezentující sdělení značky) – ve zkratce, musí „bavit pro komerční zisk“. Kampaň Join the Flip Side je jako učebnicový příklad této rady v praxi, sdělení klíčových informací o přínosu výrobku prostřednictvím důvtipného a povědomého vyprávění. Skládací svět / Obzvlášť důvtipná je na Join the Flip Side snaha značky o zvýšení výskytu produktu vyzdvihováním stejných principů v každodenním životě - Baader-Meinhofův fenomén. Olhagaray a Todoca z Wieden+Kennedy nám řekli: „Jakmile poprvé uvidíte, jak se Galaxy Flip sklápí, nebudete se toho moct zbavit. Zdramatizovali jsme neschopnost hlavní postavy přestat myslet na sklápění a nechali ji všímat si sklápění všude kolem… sendviče, dveří lednice, pizzy. Ten efekt je magnetický.“ A protože je skládacích prvek je pro Samsung unikátní, značka na sebe během během zásadního období, kdy konkurence upozorňuje na další prvky, které jsou veskrze podobné a mají je všechna další zařízení (fotoaparát, displej nebo životnost baterie), strhává výraznou pozornost. Představení předchůdce Fold 4 proběhlo v podobném duchu – pro zdůraznění praktičnosti skládacího smartphonu navázal Samsung spolupráci s australskou značkou džínů Dr Denim. Vznikla tak limitovaná kolekce s malými kapsami, do kterých se vešel pouze Samsung Galaxy Flip 3. Členové Contagious si o kampani mohou přečíst tady.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout