Zisk čerstvé perspektivy by měl být váš první instinkt, nikoliv poslední řešení, když máte hluboko do kapsy, říká redaktor Contagious Alex Jenkins v úvodním sloupku z 66. vydání Magazínu Contagious.
Článek pochází z 66. vydání Magazínu Contagious, který je dostupný nyní. Můžete si jej koupit zde.
Představte si, že se potřebujete dostat do budovy. Přijdete k hlavním dveřím, ale jsou zamčené. Zaklepete, ale nikdo nepřichází. To vás neodradí a začnete do dveří tlouct pěstmi. Po týdnech neúnavného bušení… zůstávají dveře zavřené. Frustrovaní budovu obejdete jen abyste zjistili, že celou tu dobu byly otevřené zadní dveře.
Schopnost metaforicky obejít problém a nahlédnout ho z jiného úhlu – často z úhlu, který předtím ještě nikdo nezvážil – se nachází v samém srdci insightů a je cennou metodou řešení zdánlivě nepřekonatelných výzev.
Zatímco myšlenka na někoho, kdo buší do zamčených dveří, se vám mohla zdát absurdní, je stále poměrně běžné vidět značky a firmy po celé měsíce nebo dlouhé roky, bušit na své vlastní zamčené dveře zatímco plýtvají zaměstnanci a financemi do selhávající strategie a jejich prodeje klesají ve prospěch konkurence.
Obejít problém je samozřejmě neuvěřitelně finančně výhodné řešení. Jednou z nejlevnějších věcí, kterou můžeme udělat, je přemýšlet. Novozélandský fyzik Ernest Rutherford jednou řekl: „Nemáme peníze, tak budeme muset přemýšlet.“ V porovnání s investováním zdrojů a financí na vyřešení výzvy nás jednoduché obejití problému a jeho pozorování z jiného úhlu pohledu stojí naprosté minimum. Takže proč to využívat pouze v případech, kdy máme hluboko do kapsy?
Tento přístup bychom ale neměli aplikovat pouze vnitřně. Přesvědčení veřejnosti, aby vaši značku viděla z jiného úhlu může být stejně efektivní. To ostatně dokazují oba příběhy v aktuální rubrice Brand Spotlight.
V Baileys Irish Cream po letech klesajících prodejů ani v nejmenším nezměnili produkt. Místo toho prostě veřejnosti řekli, aby o něm přemýšleli jako o jedné z ingrediencí gurmánského životního stylu, spíše než jako o „Vánočním likéru, který si dáme jednou za rok“. Podobně se zachovala NRMA, která po téměř deseti letech ztrácení zákazníků svou nabídku pojištění stále nezměnila. Místo toho se veřejnosti představila zkrátka jako společnost nabízející pomocnou ruku, nikoliv děsivý škarohlíd. V obou případech získaly agentury stojící za těmito kampaněmi ceny za efektivitu za dosažení růstu díky změně vnímání konkrétních značek.
Možná nebudete schopní změnit váš problém nebo výrobky, ale investice malého množství času, abyste pomohli sami sobě nebo ostatním, podívat se na ně z jiného úhlu a změnit tak vnímání problému, má potenciál radikálně ovlivnit váš osud.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz